Jump to content
Annons

[LÖST] Redigera trummor i playlist?


Baztard

Recommended Posts

Hej!

Jag har nästan alltid gjort mina beats genom att klicka ut dom i channelracket först och sedan redigerat dom i pianoroll. Nu har jag dock börjat klippa samples och följer lite guides hur man får dom att synka, men då jobbar de oftast i playlist.

Mitt problem är att alla ljud från ett beat jag skapat i channelrack hamnar på samma spår i playlisten. Går det att få egna spår i playlisten för varje instrument? Hihats, på sitt eget spår, kagge på ett annat osv.

Ett annat problem i playlist...

Om jag har gjort ett beat på tillexempel 8 bars och sedan klickar ut detta i playlist, men vill ändra hur hihats går på vissa ställen i låten, så appliceras den ändringen på alla bars jag klickar ut. Jag antar att lösningen är enkel, men jag har inte lyckats klura ut det. 

 

Redigerat av CHAE
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...
Annons

Har fortfarande inte löst mitt problem. Kanske är lite svårt för mig att förklara. Jag bifogar en bild.

Har samma problem med en baskagge jag vill ska vara annorlunda i vissa "bars" i playlist. Men om jag ändrar i en bar...så blir det lika i alla bars. Det blir ingen variation om min ändring i en bar appliceras på alla.
 

Untitled-1.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 månader senare...
On 2020-05-02 at 16:21 sa Baztard:

Har fortfarande inte löst mitt problem. Kanske är lite svårt för mig att förklara. Jag bifogar en bild.

Har samma problem med en baskagge jag vill ska vara annorlunda i vissa "bars" i playlist. Men om jag ändrar i en bar...så blir det lika i alla bars. Det blir ingen variation om min ändring i en bar appliceras på alla.
 

Untitled-1.jpg

Du klickar uppe i vänstra hörnet på det Pattern du vill ändra något i och trycker på "make unique" Så blir det ett unikt Pattern som du kan ändra noter i utan det stör resterande patterns

make unique.png

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Tack för svar! Nu funkar det.

En annan fråga. Jag följde denna tutorial...

Där gör han en pianoslinga med Fl Keys och cirka 8:48 in i videon så klickar han ut den i playlist och kör den baklänges. Så långt har jag hängt med, men han gjorde aldrig några beats till den. Jag gjorde en egen pianoslinga som jag vill ha beats till, men mitt problem är att jag inte har förstått hur jag kan bygga mina beats i channelracket och samtidigt höra pianoslingan baklänges. 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...