Jump to content
Annons

Cubase 7 startar inte efter installation av waves


trubadur

Recommended Posts

Hej!   Har stött på ett finurligt problem.   Kör Cubase 10..Cubase 9 och Cubase 7. Vid installation av Waves Central och Waves VST-pluggar fungerar Cubase 9 o 10 perfekt. Däremot vägrar Cubase 7 att starta...stannar vid initieringen av WaveShell 5-VST3_x64.vst 3!   Vägrar att ladda mer.   Undrar bara vad orsaken kan vara!   Kör 64 bitar.....

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
pme (oregistrerad)

Har du kollat med Waves om den versionen du har ska fungera? Vilken version är det? Mina nyaste waves plugar är VST3.6.9 som är ganska nytt. Cubase 10.5 har en del inbyggda som är 3.6.13. Kan det vara så att cubase7 inte gillar 3.6.9 som kanske är för nytt. Om du kollar i din plugin manager ser du någon annan leverantörs pluggar som är 3.6 och som fungerar i 7:an?

Link to comment
Dela på andra sajter

Hade samma problem för 4 månader sedan.    Sedan dess har jag uppdaterat alla Cubase.   För 1 vecka sedan började plötsligt Cubase 7 att funka.    Men sen igår installerade jag ngr till Wavespluggar o uppdaterade Waves Central.  Då blev det tvärstopp igen.  Misstänker att Waves kommit med ngn uppdatering som Cubase 7 inte känner igen.  Men det är konstigt att det funkar i C 10 o C 9.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...