Jump to content
Annons

RIP Alan Merrill ”I Love Rock’n’roll”


Erik dP

Recommended Posts

”I love rock'n'roll" - Alan Merrill, har avlidit av Corona. "I love rock'n'roll" släpptes första gången 1975 av Alan Merrills band The Arrows, men har gjorts i nya versioner av bland andra Joan Jett och The Blackhearts och Britney Spears. Sångaren och låtskrivaren blev 69 år.

 

 

Redigerat av Erik dP
  • Ledsen 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
pme (oregistrerad)

Riktigt bra låt. Men jag har inga som helst minnen av originalet. Joan Jett versionen blir bara en stor flashback till svunna tider.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag som alltid trott att det var Joan Jett som gjorde originalet... Ära den som äras bör.

För övrigt är ähum ähum version inte så illa som man skulle kunna tro. (Nu kommer jag få skämmas resten av livet.😱)

Link to comment
Dela på andra sajter

pme (oregistrerad)
14 minutes ago, oioioi said:

Jag som alltid trott att det var Joan Jett som gjorde originalet... Ära den som äras bör.

För övrigt är ähum ähum version inte så illa som man skulle kunna tro. (Nu kommer jag få skämmas resten av livet.😱)

Den är ganska trogen till originalet. Videon har sina fördelar i jämförelse med originalet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...