Jump to content
Annons

Focusrite Scarlett solo problem!


HBaeck

Recommended Posts

Alltså verkar bara ha problem med mitt nya ljudkort. Kör på windows 10.

Det har funkat som det ska i 1 vecka ungefär.

Nu idag så funkade ljudet bra i mitt Pro Tools 11 men sen när jag skulle lyssna på nåt på nätet så var det bara ett distst trasigt ljud i vänstra högtalaren. 😣

Med mitt gamla ljudkort så hade jag inte några såna här problem. 

Har testet avinstallera drivrutin och installerat igen.. Startat om allt. Dragit ur kablar..butt usb port.. Inget funkar. 

Men alltså när jag spelet upp ljud i pro tools så hörs det korrekt..förutom att det är lite svagare i högra. Men inget missljud liksom. 🤔 Vad är detta? Tacksam för svar. 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Postat (redigerat)
25 minuter sedan sa Esarus:

Låter dumt men kan det vara så att uttaget till ljudkortet glappar? Har liknande problem stundtals.

Nu testade jag att ändra inställning i ljud uppspelning i Windows.. Bara ändrade till "kanal 2 24 bit 48000"..och då hoppade ljudet till rätta.. Vad fan orsakade detta liksom? Nåt med buffersize och sånt tråkigt? 

Redigerat av HBaeck
Link to comment
Dela på andra sajter

12 minuter sedan sa HBaeck:

Nu testade jag att ändra inställning i ljud uppspelning i Windows.. Bara ändrade till "kanal 2 24 bit 48000"..och då hoppade ljudet till rätta.. Vad fan orsakade detta liksom? Nåt med biffersize och sånt tråkigt? 

Jodå.. Ljudkort är inget att leka med en solig dag. Kan ge mindre hjärnblödningar.

Link to comment
Dela på andra sajter

30 minuter sedan sa Esarus:

Jodå.. Ljudkort är inget att leka med en solig dag. Kan ge mindre hjärnblödningar.

Jo.. Men detta är inget särskilt med just Scarlett solo? För då vill jag fan inte ha det kvar.. 🤔 

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...