Jump to content
Annons

Feedback på sommarlåt


zuma

Recommended Posts

Annons

Hej! tack för ditt svar 🙏 

1.Ja jag håller med om att sången är risig.Egentligen borde väl någon tjej sjunga refrängen.

2.Jag flyttade från Göteborg till Stockholm för 2 år sedan.Jag hade egentligen aldrig reflekterat över att jag pratade göteborska.Men när jag kom till stockholm fick jag höra att jag VERKLIGEN pratar göteborska😂😂.Det får bli en Stockholmslåt på göteborska😂😂

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan sa zuma:

Hej! tack för ditt svar 🙏 

1.Ja jag håller med om att sången är risig.Egentligen borde väl någon tjej sjunga refrängen.

2.Jag flyttade från Göteborg till Stockholm för 2 år sedan.Jag hade egentligen aldrig reflekterat över att jag pratade göteborska.Men när jag kom till stockholm fick jag höra att jag VERKLIGEN pratar göteborska😂😂.Det får bli en Stockholmslåt på göteborska😂😂

Sången är inte direkt risig.. den borde bara vara starkare i volym.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Sången i verserna kan låta lite "platt" om du förstår vad jag menar, men det beror lite på vad man tänkt sig vad. Kan absolut hålla som en sommarplåga om du frågar mig. 

Men skulle kunna vara intressant att ha en kvinnlig sångröst som det nämnts 😛 Det skulle kunna bli bättre.

Oavsett vad du väljer att göra med sången eller inte så det jag kan sakna är en kvinnlig röst som snackar någon form av  sterotypisk "Stockholmska" och säger någon replik/ längre replik.

Tänk typ "Håll upp händerna( för Stureplan)"

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Ha ha den låten hade jag inte hört!😀 Tack för ditt svar.Jag håller med om att det låter lite platt.Kanske finns det någon här som har lite mer stureplanskt stockholms vibe😎 Jag har en låt till med samma stuk om det är nån som vill sjunga eller rappa.  

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker inte alls sången är risig. Den förmedlar en skön melankolisk stämning. Melodin i refrängen lyfter verkligen.
Lite starkare sång i refrängen kanske, men inte för mycket så att känslan försvinner. Mer en mixgrej.  
En kvinnlig körsång i refrängen skulle göra underverk.  Tänk kvinnokörer a la Leonard Cohen  

Men en sommarlåt vet jag inte om det är.  Även om texten handlar om det.

Redigerat av Nbient
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...