Jump to content
Annons

Nästan ny medlem


Pär Nord

Recommended Posts

Att presentera sig hör till upptäcker jag efter fem månader. Här ett försök.

Farsan gav mig 1968 en Höfner o en Hagström 14wattare i belöning för att jag INTE konfirmerade mig (han var stenhård ateist). Sen spelade Björn o jag Fleetwood Mac. Han på E o A-strängarna på sin Kawai. Jag på Höfnerns tre nedersta med en flaskhaks. The Blues.  Den har (för)följt mig sen dess.
Använde PortaOne på åttitalet utan att veta ett skit om inspelningsteknik. Alltså; inte ett skit. Nada. Zilch. Niente.

Köpte av misstag en Macbook när jag gick i pension och började med tiden använda Garageband med Focusrite. Fortfarande ingen aning om inspelningsteknik. Sen YouTube och slutligen lite kunskap om musikens uppbyggnad (tack Neely o Beato) och att det fanns mer än "ljudstyrka och klangfärg"  i den digitala verktygslådan.
Sedan ett år heltissysselsatt med att omsätta hugskott, infall o vilda chansningar till något värt att lyssna på.
Behöver inte bekymra mig om harriär, gig, uppdragsgivare  eller marknaden. På StudioForum får jag hjälp utan att fråga. Inte visste jag att Sverige har så många hängivna musikproducenter.  Stort tack till er alla.
 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • 1 månad senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...