Jump to content
Annons

Melodiam Studios: låtidé på svenska (Lycklig Clown)...


Jizzen

Recommended Posts

Jag brukar inte skriva låtar på svenska och kanske heller inte denna typen av låtar. Här är i alla fall en låtidé där titeln är "Lycklig Clown"! 🙂 OBS! Just nu slutar låten abrupt direkt efter jag sjungit början på refrängen...

Texten:

Ljuset har släckts ner nu
och alla har gått hem
Den enda som är kvar är jag

Applåderna har tystnat
och ridån har fallit ner
I natt blir jag ensam igen

Nu när ingen ser
kan masken åka av
Skrattet det är borta
mina tårar blir till hav

Dom säger att jag är en lycklig clown...

Redigerat av Jizzen
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
14 timmar sedan, slejnard said:

Jamen det där låter ju riktigt bra. Du passar att sjunga på svenska också 🙂 

Tackar...då kanske det blir fler låtar på svenska framöver! ☺️

Själv tycker jag verserna fungerar hyggligt och början på refrängen är jag faktiskt riktigt nöjd med. Däremot tycker jag inte övergången/bryggan till refrängen sitter som jag vill. Den biten behöver slipas en del till på känner jag.

Redigerat av Jizzen
Link to comment
Dela på andra sajter

Verserna är lite statiskt sjungna melodiskt sett men helt ok men det tar fart efter det  och seglar på beatet som det ska så lyssna därifrån för att få inspiration hur du ska trigga av melodin genom låten.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har varit krasslig/förkyld i en veckas tid nu och är fortfarande det..men testade ändå att jobba vidare lite med min låtidé "Lycklig Clown". Jag kommer behöva sjunga om det som är insjunget just nu när väl förkylningen och halsproblemen är borta, men för nu får det vara som det är. Några verser och refräng är mer eller mindre klara rent idémässigt. Nästa del jag ska ta tag i är ett stick..

https://melodiamstudios.bandcamp.com/track/lycklig-clown 

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...