Jump to content
Annons

Testade att mastra min låt online...


Jizzen

Recommended Posts

Under sena kvällen igår tog jag tag i min låt och skrev klar den. Ett stick med sång är tillagt liksom ett andra sångspår och lite annat. Lyssna gärna igenom hela låten även om det är efter andra refrängen som det absolut har hänt mest sedan jag la upp en version här senast. Jag får väl prova att mastra låten så småningom, vilket jag aldrig har försökt mig på tidigare... ☺️  

Här är texten:

Lyrics:

You have been trapped
in your soul for so long
walked countless miles
with an inner voice

You have no answers,
just wonder why
life took a turn
and you ended up here

So take control
and try let go
the hopelessness you have
within you

No paradise
you live in a world of lies
No paradise
I can see the fear in your eyes
No paradise

Every morning
you look down the street
sees busy people
quickly passing by

Slowly but surely
you begin to extend
to all the sounds
and smells of the fall

So take control
and try let go
the hopelessness you have
within you

No paradise
you live in a world of lies
No paradise
I can see the fear in your eyes
No paradise

After a few weeks
out in the blue
you fall back
into yourself

Life behind the walls
is not what you want
but you have no
other choice

No paradise
you live in a world of lies
No paradise
I can see the fear in your eyes
No paradise

No paradise
you live in a world of lies
No paradise
I can see the fear in your eyes
No paradise...

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag tycker det är en klar förbättring jämfört med tidigare versioner.  Skönt swag i den.  Gillar hur du lyfter refrängen lite extra efter breaket.  Kan dock tycka att ”petShopboys-synthen” kunde varit med redan från första refrängen och sen förstärka ytterligare efter breaket. Men det är bara jag.

Jag känner låten. Det är det viktigaste. Du förmedlar en känsla.  Riktigt bra gjort 👍

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2020-01-10 at 17:11, slejnard said:

Tycker också det låter bra. Bara fortsätta och göra fler låtar. Hur skulle det låta om du sjöng Nån låt på svenska? Tror det skulle skapa ytterligare nerv i den fina sångrösten och ge låtarna en egen touch. Bra jobbat! 

Tack! 🙂 På svenska har jag nästan aldrig sjungit i mina låtar/låtidéer, så det känns lite främmande. Kanske beror det på att jag talar skånska, men sjunger jag på svenska så blir det att jag automatiskt går över till att sjunga på någon slags "rikssvenska". Även om det sker automatiskt, så känns det inte helt naturligt ändå...utan snarare mer som en roll man går in i. Sjungande engelska däremot blir precis som mitt talande engelska (inga skorrande R, vilket jag annars använder när jag pratar skånska). Det är nog främsta anledningen till att det känns bättre att sjunga på engelska skulle jag tro! 🙂

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

On 2020-01-10 at 18:50, Nbient said:

Jag tycker det är en klar förbättring jämfört med tidigare versioner.  Skönt swag i den.  Gillar hur du lyfter refrängen lite extra efter breaket.  Kan dock tycka att ”petShopboys-synthen” kunde varit med redan från första refrängen och sen förstärka ytterligare efter breaket. Men det är bara jag.

Jag känner låten. Det är det viktigaste. Du förmedlar en känsla.  Riktigt bra gjort 👍

Tackar - najs att du gillar låten! 👍 😀

Synthen du tänker på testade jag först att ha med från första refrängen, men kände då att jag bara ville ha med den mot slutet för att lyfta låten ytterligare. Möjligtvis skulle jag kunna tänka mig att "presentera" synthen tidigare, men kanske inte just i refrängen då utan i så fall på lite andra ställen. Som det är nu dyker ju synthen upp lite som "gubben ur lådan" där mot slutet. Så det är något jag har funderat på faktiskt. Kanske blir så så småningom, men nu tänkte jag låta låten få vila några veckor i alla fall innan jag eventuellt pillar med den igen. 

Jag avslutade min långa arbetsvecka (57 timmars-vecka) igår och får nu två normallånga arbetsveckor för att därefter ha en kort arbetsvecka på 29 timmar. Har ett fyra-veckors rullande schema på jobbet, så förhoppningsvis ska jag under dem kommande tre veckorna hinna med att skapa lite ny musik! 🙂 

 

Redigerat av Jizzen
Link to comment
Dela på andra sajter

Som rubriken lyder...jag provade att online-mastra min låt "No Paradise" med hjälp av CloudBounce. Helt klart blev det ett lyft jämfört med hur låten lät omastrad. Nu betraktar jag låten som helt klar! 😃 Min första låt någonsin som jag har skrivit klart från början till slut ska tilläggas... 😝

Så här blev alltså "No Paradise" till slut:

https://melodiamstudios.bandcamp.com/releases 

Redigerat av Jizzen
Link to comment
Dela på andra sajter

On 2020-01-10 at 17:11, slejnard said:

Tycker också det låter bra. Bara fortsätta och göra fler låtar. Hur skulle det låta om du sjöng Nån låt på svenska? Tror det skulle skapa ytterligare nerv i den fina sångrösten och ge låtarna en egen touch. Bra jobbat! 

Nu har jag lagt upp en ny låtidé där jag sjunger på svenska. "Lycklig Clown" heter den och hittas i forumdelen "Låtskriveri, låttexter och arrangering"! ☺️

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...