Jump to content
Annons

Feedback sökes på mixen


Recommended Posts

Hej!

Här är en poplåt som är tänkt att funka på dansgolv och i bilen. Vill gärna höra vad ni tycker! Funkar mixen? Nåt ljud som måste fixas eller nivåer justeras? Vad kan göras bättre?

Oerhört tacksam för all feedback innan detta släpps.

//Tobias

 

Redigerat av Saibotmusic
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag trodde det var Uno Svenningsson som sjöng först 😂

Jag gillade det överraskande introt.  Men trumbeatet tycker jag behöver varieras mer. Låten känns lite monoton. Breaken känns ”fega”, som att du vill, men inte vågar gå utanför nån inbillad ram typ, om du förstår vad jag menar.

Skön låt i övrigt, det finns nåt där värt att jobba på.  👍

 

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Hallå:)

Tycker låten och prodden funkar. Kan hålla med om att trummorna bör droppas ut oftare eller varieras något mer. 
Skulle va kul med lite white noise FX sweeps upp och ner i övergångar, och kanske skulle va kul med en subtil whitenoise pump i refrängen som pumpar upp mellan kickarna 🙂

Mixen är känns hyffsat omixad. Generellt för dynamisk, med det menar jag att det finns utrymme tex för kompression som ger lite rörelse och vibe i mixen, samt lite mer densitet för denna genren. 

Jag testar gärna att mixa en refräng av låten och sedan kan vi ta det därifrån om du är intresserad av att få låten mixad 🙂

Mvh Casper

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

10 timmar sedan, Nbient said:

Jag trodde det var Uno Svenningsson som sjöng först 😂

Jag gillade det överraskande introt.  Men trumbeatet tycker jag behöver varieras mer. Låten känns lite monoton. Breaken känns ”fega”, som att du vill, men inte vågar gå utanför nån inbillad ram typ, om du förstår vad jag menar.

Skön låt i övrigt, det finns nåt där värt att jobba på.  👍

 

Tack Nbient! Håller med om trumbeatet, men trodde liksom att den här genren har såna trummor. Jag gör om!

Link to comment
Dela på andra sajter

8 timmar sedan, Casper Bjerkehagen said:

Hallå:)

Tycker låten och prodden funkar. Kan hålla med om att trummorna bör droppas ut oftare eller varieras något mer. 
Skulle va kul med lite white noise FX sweeps upp och ner i övergångar, och kanske skulle va kul med en subtil whitenoise pump i refrängen som pumpar upp mellan kickarna 🙂

Mixen är känns hyffsat omixad. Generellt för dynamisk, med det menar jag att det finns utrymme tex för kompression som ger lite rörelse och vibe i mixen, samt lite mer densitet för denna genren. 

Jag testar gärna att mixa en refräng av låten och sedan kan vi ta det därifrån om du är intresserad av att få låten mixad 🙂

Mvh Casper

Tack Casper! Jag gör om trummorna och återkommer ang mix. Det roliga är att jet är just mixningen som jag ägnat många, många timmar. Men det är en svår konst. Är det möjligt att vi delar ett mixprojekt i Logic och (i princip) endast använder Logics egna pluggar så att jag lär mig att göra det bättre? Hörs!

Mvh Tobias

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, mixamannen said:

Jag vill också mixa en refräng! 🙂

Hej Mixamannen! Jag gör om trummorna och återkommer! Frågar även dig om det är möjligt för oss att dela Logic-projekt och sedan använda nästan bara Logic-pluggar så att jag lär mig att göra det bättre själv? Har spenderat timme efter timme med den här låten för att få den att låta bra....

Hörs! //Tobias

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 6 månader senare...
Postat (redigerat)

Ett tag sen nu... Fantastiskt forum det här ju!

Efter många turer har slutligen @mixamannen hjälpt mig att förverkliga (och i sanning förädla!) mina idéer! Stolt och tacksam att nu visa hur det blev. Det som är gjort sedan sist är:

nya trummor av Patrik Brunell

ny bas av Damjan "Stryfer" Kapor (från Fiverr)

Extra gitarrer av pseudonymen Roy Fjäll

Ny sång efter grym coachning av Fredrik Wickström

Mix av mixamannen och då låter det så här:

https://open.spotify.com/track/50k2FwGAyPKIpuruAcT5Cm?si=3uHtDlM6TKKMIN4iT-UGlw

Hoppas ni gillar lika mycket som jag!

Mixamannen har även gjort en remix som vi släpper 30 juli 2020. 

Redigerat av Saibotmusic
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...