Jump to content
Annons

Från Mac/Logic ->>> Till PC/???


composer

Recommended Posts

Jag har nog frågat detta i någon sammanhang tidigare, men jag skulle verkligen behöva ett råd. Vilken DAW ska jag använda om jag kommer (bortskämd) från Logic och dess riktigt trevliga ljudbibliotek i dess mjuksyntar och sampleplayers, och nu istället har gått över till PC? Finns det NÅGOT liknande i fråga om användarvänlighet - jag uppskattade Logic en hel del till jag lade musiken på hyllan. Eller ska man satsa på något billigare program och köpa typ Nexus istället? Sitter alltså och lattjar lite och säljer inte något av det jag gjort, utan - for fun och för att hålla någon slags kreativet igång. Kan ibland ångra att jag sålde macen så snabbt, men en laptop funkade inte i sammahanget jag är i nu.

Tar alla tips som jag kan få, tack. Det finns kanske någon som gått från mac till pc, eller är det främst åt andra hållet folk drar? =P

Allt gott!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Vad jag läst på Logic-forum så verkar folk där ha lättare för Studio One än Cubase, verkar handla om skillnader i interface o arbetssätt, har ingen erfarenhet av någon av dessa själv. Kan inte tänka mig att sluta med Logic... 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

17 minuter sedan, JakobP said:

Vad jag läst på Logic-forum så verkar folk där ha lättare för Studio One än Cubase, verkar handla om skillnader i interface o arbetssätt, har ingen erfarenhet av någon av dessa själv. Kan inte tänka mig att sluta med Logic... 🙂

Jag använder Studio One på Mac.  De har visserligen ett hyfsat ljudbibliotek inbyggt, men inte i närheten av Logic, men det är nog ingen.  Och jag använder aldrig de ljuden. Jag tror FL Studio är bättre i det avseendet. Speciellt om vi pratar midi. 
För mig var det Logic -> Studio One.  Men inte för ljudbiblioteket 😁

Redigerat av Nbient
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...