Jump to content
Annons

BeyondLife

Nån som vill göra RnB/pop? (är hobbysångerska)

Recommended Posts

Annons

Hej hej.. 

Vart bor du?

• Gilla 1

Varför acapella?  Jag hör bara en röst som sjunger. Men den säger ingenting.

Menar inte att vara hård. Ta det på rätt sätt.  Du förefaller tonsäker och har en ”soulröst”.  Men utan context är det svårt att tycka något. Låten du sjöng på gav dig inte rättvisa

ps. Har du sökt till idol?  Jag tror du skulle få en biljett. Tror du kan mer än ”trött slö rnb”.    

2 cent. 

Edited by Nbient

On 2020-01-11 at 02:47, Nbient said:

Varför acapella?  Jag hör bara en röst som sjunger. Men den säger ingenting.

Menar inte att vara hård. Ta det på rätt sätt.  Du förefaller tonsäker och har en ”soulröst”.  Men utan context är det svårt att tycka något. Låten du sjöng på gav dig inte rättvisa

ps. Har du sökt till idol?  Jag tror du skulle få en biljett. Tror du kan mer än ”trött slö rnb”.    

2 cent. 

Jag håller med dig, jag har inte tillgång till inspelningsstudio just nu men snart så

Hej Mariam / Beyond Life.

Jag skriver klart en låt i dagarna och bygger samtidigt min nya studio här i Värmland. Låten kommer att ges ut kommersiellt. Låten är retro Italo Disco med inslag av House/Pop men BPM som nu är 124 och tonart samt även justerngar för att få fram rätt ljud med rösterna är möjligt och sannolikt ändras innan släpp. Den ska handla om Mind, Body and Soul och det kommer vara en sångareväxling mellan var 4:e takt mellan mig och den som sjunger. Jag använder pitch correction och annat. Jag har min bakgrund i HipHop Soul från tidigt 90-tal i graffiti/breakdance communityn så det finns influenser av soulvibe i allt jag gör. Hojta till på facebook. Leon amion  :-)  Finns intresse och vi kommer fram till samarbete så kan jag även åka med portabel utrustning för inspelning på annan ort. Mvh /Leon