Jump to content
Annons

Daisy Chain Thunderbolt: Apollo Twin -> Bildskärm -> MBP


nal

Recommended Posts

Hej!

 

Jag har en Macbook Pro 2012 med endast 1 st Thunderbolt 2-utgång.

Jag har en Apollo Twin X (Thunderbolt 3) kopplad till den (med Thunderbolt 2-adapter)

Jag skulle vilja ha en extern bildskärm också.

Går det att koppla in Apollon till en bildskärm med 2 st Thunderbolt-uttag (t.ex. Samsung c34j791) och sen koppla in bildskärmen i datorn?

Alltså: Apollo Twin -> Bildskärm -> MBP

 

Ha det bra!

 

Mvh/A

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Det går. Var lite aktsam på bandbredden bara, men bör inte vara några bekymmer. Ev, att det kan ge latency när signalen är i skärmen och vänder (nu gissar jag bara).

 

Jag själv har två hårddiskar på daisychain in genom mitt apollo 8. Funkar galant.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har den inte HDMI ut också, då slipper du ju att oroa dig över om TB krånglar. Sen är nog en vanlig skärm med HDMI billigare också och även själva kabeln jämfört med Thunderbolt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om jag minns rätt så ska en TB 3 adapter till tidigare standard funka för både TB 1 och TB 2. Lättast är nog att packa ihop grejorna och åka till nån affär eller kompis som har en TB skärm och testa men det borde funka då bland annat daisy chaining väl är en av anledningarna till Thunderbolt kom till.

Jag kör tvärtom från TB3 till TB1 med två TB 3 till TB 1 adaptrar på min Video hackmac, en till en SSD docka och en till mitt Monitorkort för video meckning. Visserligen är det en nyare och mera kraftfull dator men det blir ju ändå bara TB 1 i slut änden så det är nog ingen begränsning med TB1 som ska kunna påverka vid audio inspelning i nån större utsträckning.

Är lite osäker på om det behövs en annan adapter i ditt fall men det kanske bara är att vända på ekipaget så funkar det ändå.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kör ju TB3-sladd från Apollon till MBP via adapter i dagsläget. Datorn är ju numera negraderad till TB1 😉  Så det funkar ju. Frågan är ju som sagt om det går att slänga in en monitor däremellan...

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...