Jump to content

Tips på prisvärda In-ear

Olooof

Recommended Posts

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Senaste foruminläggen

• Similar Content

• By hygglo
      Jag funderar på att hiva iväg mitt gamla analoga mixerbord.
      Har i några veckor varit väldigt sugen på ett digital mixerbord.
      Men dom kostar ju rent ut sagt, skjortan.
      Så! min lösning. ÄR!
      köpa ett bra 8-kanals ljudkort, Roland UA-1010 Octa-Capture ???!
      som enligt thomann ska ha Extremt stabil låg-latency.
      Köra det via Cubase och lägga på reverb och kompressor där.
      Och kanske någon mysig masterplugg som T-racks.
      Live kommer jag endast använda 3 kanaler.
      2 för sång och en kanal för gura.
      Är detta en bra lösning? kommer det att paja ihop? ( har en snabb dator med dagens "bästa" prestanda)
      Vad bör jag tänka på? tuta och köra..
      för visst fan borde det funka? och på detta sätt kan jag ju enkelt byta effekt pluggar om det en dag kommer bättre!?
      God fortsättning.
    • By holygoat
      Hej!
      Vi har införskaffat ett PA-system till vår replokal, som är ca 35kvm stor. Nu kan ingen av oss någonting om PA's, men enligt musikaffären där vi inhandlade utrustningen skulle det räcka gott och väl med detta.
      Har ej möjlighet att ta reda på modell eller annan fakta för tillfället, förutom att jag tror att märket på PA't är Phonetic (6 kanaler), samt att märket på högtalarna är Rocktron (12").
      Nu är det så att Vi har stora problem med rundgång vilket gör att vi inte kan ha den volym som krävs för att kunna överrösta instrumenten. Det vi kan ha som max är kanske 55% Level samt 50% på Main-volymen (sätter vi på effekt som reverb eller delay blir det rundgång ännu tidigare).
      Vi ha försökt flytta runt högtalarna och micken men det hjälper föga. Vi har ingen ljuddämpning och väggarna är av betong, så det är nog en av anledningarna till rundgången... eller vad tror ni? Har ni några tips i övrigt på hur vi ska gå tillväga för att lösa detta? Placering? Inställningar?
      Tacksam för svar!
      Bild på grejerna (översta hyllplanet). Kanske någon kan säga vilken modell det är samt effekt?
      http://i.imgur.com/y2r6p.jpg
      Mvh/
    • By Dillinger
      Hej allesammans!
      Visste inte riktigt var jag skulle lägga detta, så det blev här. Känns väl relativt rätt?
      Min undran är HUR ljudet går när dom t ex spelar live i radio.
      Instrument - mikrofon - mixer - dator-server-lyssnaren?
      Vad använder dom för program för att sända? vilka kontakter används? Hur funkar dena här grejen liksom?
      /noob
    • By mrviktorrr
      Hejsan!
      Ska införskaffa ett PA till repan. Vi lirar Metal på hög volym så undrar vad vi ska tänka på vid inköp av PA. Har två stycken Peavey 5150 stackar på högvolym plus ett högljudat trumset som det ska överösta. Det är ju sången/screamet som ska ut i det. Hur mycket effekt behövs och vad rekommenderas, har tänkt att försöka hitta något begagnat.
      Rummet är ca 30 kvm
    • By Mahack79
      Hej!
      Har fått i uppdrag att hjälpa en kyrka att uppgradera deras inspelningslösning. Idag bandar de till kassettband. De har nu en önskan att spela in för upplägg på hemsidan. Även CD-skivor är önskbart.
      Någon som har förslag på en vettig och enkel lösning?
      Tack!
      /Martin
  • Senaste låtarna

• Utvalda pressmeddelanden

• Who's Online (See full list)

There are no registered users currently online

• Create New...