Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden 2020 (alias Längstah)


CHAE

Recommended Posts

Annons
10 minuter sedan, ewroL said:

får felmeddelande när jag försöker titta på SVTplay, antar att det beror på VPN:n

Anfäkta anamma! Hissa råfocken! Grefwar och baroner! Kretiner! Slipa värjan!  Kör fram vagnen! Sadla min märr! Lätta ankar! Holy hydraulics! Stäng av VPN:en!

Link to comment
Dela på andra sajter

Mordiska molusker! Putsa ridstövlarna! Ladda kanonerna! Starta hävertarna! Styr styrbord! Stena druiden! Rotera kompassen! Vässa sporrarna! Dränk betjänten! Hissa akterseglen! Tänt var det här! Lägg ut! Lägg ut! Polera delfinen! Avrosta rustningen! Var är kammarjungfrun? Torka kärret! Ring så spelar vi! Vad vill jag ha sagt med det här? Jag vet inte! Skål!

Link to comment
Dela på andra sajter

35 minuter sedan, Dark Of Light said:

Anfäkta anamma! Hissa råfocken! Grefwar och baroner! Kretiner! Slipa värjan!  Kör fram vagnen! Sadla min märr! Lätta ankar! Holy hydraulics! Stäng av VPN:en!

 

7 minuter sedan, Dark Of Light said:

Mordiska molusker! Putsa ridstövlarna! Ladda kanonerna! Starta hävertarna! Styr styrbord! Stena druiden! Rotera kompassen! Vässa sporrarna! Dränk betjänten! Hissa akterseglen! Tänt var det här! Lägg ut! Lägg ut! Polera delfinen! Avrosta rustningen! Var är kammarjungfrun? Torka kärret! Ring så spelar vi! Vad vill jag ha sagt med det här? Jag vet inte! Skål!

Okej, DoL’s toast.

Link to comment
Dela på andra sajter

Dammsug min engelska jakthatt! Kastrera haren! Stoppa bron! Putsa mitt förstoringsglas! Kasta vapenfett! Det är mörkt nu! Fickludd! Lätta på ballasten! Men det blir ljusare igen! Vi går på grund! Wasa sjunker! Stoppa omoralen i musiken! Det är elementärt! Pumpa säckpipan! Mer fickludd! Sjöhäst babord! Kippis!

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, Dark Of Light said:

Dammsug min engelska jakthatt! Kastrera haren! Stoppa bron! Putsa mitt förstoringsglas! Kasta vapenfett! Det är mörkt nu! Fickludd! Lätta på ballasten! Men det blir ljusare igen! Vi går på grund! Wasa sjunker! Stoppa omoralen i musiken! Det är elementärt! Pumpa säckpipan! Mer fickludd! Sjöhäst babord! Kippis!

Vem är du och vad har du gjort med dol? 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Mera maräng! Skippa rodret! Ers majonnäs! Säkringen har gått! Men vart? Majskolv ytterut! Vi lättar! Telegrafera mera! Ur spår! Va? Fyra av kanonerna! Tärningen är kastad! 4 av 5 brandmän har släkt hemma! Prosten har ramlat i vattnet! Länsman är redan där! Milda makaroner! Hissa seglen! Till storms! 

Link to comment
Dela på andra sajter

13 minuter sedan, slejnard said:

Ja men vet inte om jag fattar 😄 

Finns inget att fatta. Jag var mest bara uttråkad, vi får hoppas att det inte händer igen. ☺️

11 minuter sedan, slejnard said:

Gör nåt så ovanligt som att skriver och TESTAR tonart innan inspelning. På svenska dessutom! Blir nog att skicka in till P4 nästa om jag blir nöjd 🙂 

Vad bra där! Hasta inte, ingen stress!!! Ta det lugna nu och tänk över det hela rent tekniskt. Sedan låter du kreativiteten skena!

3 minuter sedan, Neosus said:

Leende guldbruna brunöga! 

DÄR har du en bra början på en svensk text...... 😱 

Ja eller så kan han använda mina senaste Kapten Haddock oreringar här. Succé om ni frågar mig! 😄

1 timme sedan, Dark Of Light said:

Slaktare Johanson var 1,80 lång och hade storlek 44 i skor. Vad vägde slaktare Johanson?

Kött.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...