Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden 2020 (alias Längstah)


CHAE

Recommended Posts

Annons
2 timmar sedan, ewroL said:
Det är ju bara jag och David Phelps i hela vida världen (!) som är man och har inspelat exempel på fullsång.

Det tippade just precis över till fullsång. På sista tonen vinner jag över David Phelps.

Jag sjunger snabbare än David Phelps.

Fullsång har jag hållit på med i åratal. Få är de coverband ute på krogarna som inte råkat ut för mina fylle hårdrocksskrik.

Hephaestus..? Är inte det en könssjukdom?

Link to comment
Dela på andra sajter

<rant>

Är det bara jag, eller är inte mycket enklare att säga "B flat" än "Bess"? Flat och sharp är ju mycket mer logiskt än "Ess" och "Iss". 

Man säger ju inte: "Din E sträng är iss", "Du sjunger lite ess". Utan då ska vi ha nya ord, som högt och lågt. Som också kan beskriva dynamik och volym. Vet inte hur många gånger jag sagt till dem att det är lågt, och de har höjt volymen.

</rant>

 

Tack för mig

Link to comment
Dela på andra sajter

30 minuter sedan, Naymari said:

Det är rätt roligt ibland att sätta sin VPN på andra länder och se vilken typ av reklam man får.

Ja, d e d d e! Det blir alla möjliga helt obegripliga saker. Tloong ho tla reka joala! Samt brevid det, en bild på en ev. schampo flaska.

15 minuter sedan, Naymari said:

<rant>

Är det bara jag, eller är inte mycket enklare att säga "B flat" än "Bess"? Flat och sharp är ju mycket mer logiskt än "Ess" och "Iss". 

Man säger ju inte: "Din E sträng är iss", "Du sjunger lite ess". Utan då ska vi ha nya ord, som högt och lågt. Som också kan beskriva dynamik och volym. Vet inte hur många gånger jag sagt till dem att det är lågt, och de har höjt volymen.

</rant>

 

Tack för mig

Ja, d e d d e! För enkelhetens skull säger jag; "du ligger högt i ton" om det är tonarts problem eller "du ligger lågt i volym" om det är där skon klämmer. Nu är det inte så ofta jag hålls med sådant här längre men kommer ihåg att det var lättare att kommunicera så tydligt som möjligt.

Kpd?

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...