Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden 2020 (alias Längstah)


CHAE

Recommended Posts

Annons
2 timmar sedan, slejnard said:

Ja det var satans gott. DEMONISKT! 

Mmmmmmmmmmmmmmmmm....

1 timme sedan, slejnard said:

ska hämta sonen ikväll på flygplatsen. Han kommer hem från sin resa till Tokyo. Verkar ha haft det bra 🙂 Men nu till SMÄKK. Hörs sen

Vagott!

 

Film: Mandy

Var? Netflix.

Handling i korthet: Man och kvinna blir överfallna av mystiska hippeknarkare som har hjälp av lika mystiska knarkarbikers. Kvinnan dör och mannen hämnas.

Vartdennågebradåh? 

Om man klarar av att se genom filmens första tredjedel så kommer man klara av resten också. Ett extremt suggestivt bild och ljudspråk genomsyrar filmen och apropå syra... Den verkar vara gjord med ett samarbete mellan Michael Mann och Disney, båda stenhöga på LSD.

Bildvinklarna är ibland vansinniga, ljussättningen likaså och de Michael Mannska synt tonerna tar plats, stundtals så mycket att man undrar om det ska vara såhär. Plötsligt förekommer teckande sekvenser så man initialt undrar om man hamnat i Disneys senaste färgsoppa.

Mycket av filmen utspelas i mörker, allt är en aning ur fokus, bilderna är ofta fulla av distorsion och man börjar genast att tänka på forna tiders Moviebox hyrningar med skräckfilmer om kannibaler och ännu större hajar, den ena sämre än den andra. Men vad gjorde det då ens tilltänkta kröp närmare, skrämd i soffmörkret. Här fungerar det inte lika lätt. Tonfallet pekar mot 70-talets slasherfilmer men når inte fram. Om det har med en daterad fiimstil eller publikens mognad att göra, låter jag vara osagt. Med god vilja får man fram en aning av Tarantino och Stanley Kubrick-vibbar mot slutet men då filmen i övrigt är så tunn så hjälper inte det.

Manuset är lika tunt, dialogen, barnsligt styltigt, allt känns som ett hastverk och hur de fick Nicholas Cage att spela huvudrollen i den här märkliga rullen är en gåta... Finns det så mycket pengar? Budgeten för filmen låg på ca 6 miljoner dolares, Den spelade in 1,4... Filmen påstås av en del vara "nyskapande och gjord med en masterful approach". Hm, stora ord. Cage har fått mycket beröm för sin insats, tycker nog att i så fall huvudantagonisten Jeremiah som spelas av Linus Roache förtjänar mer beröm. 

Så, 3/10 kvarglömda trosor får den av mig och inte ett dugg mer.

Redigerat av Dark Of Light
Link to comment
Dela på andra sajter

9 timmar sedan, Dark Of Light said:

En annan fråga som är minst lika aktuell. Angående det nu så populära Coronaviruset, jag har grunnat på en aning. 

Jag beställer en vara från Kina. Denna vara paketeras av av flinka barnahänder som sig bör landet där solen jämt går upp.. Om detta barn råkar bära på Coronaviruset, råkar hosta eller nysa i paketet innan emballering. Finns det då en risk, att efter de 1-2 månader de tar för detta paket att anlända till våra breddgrader, att jag kan bli smittad av eländet vid öppning av sagda försändelse?

# frågalund

 

Kpd?

Nu är jag alls inte påläst om denna variant av Coronavirus men generellt om virus så tänker jag att så länge barnet inte emballerat och skickat iväg sig själv så borde det inte vara någon direkt risk. Ett virus som överlever mer än ett eller ett par dygn utan en värd, dessutom med bibehållen infektionskraft, får nog anses vara rätt exceptionella.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tillägg: Om barnet nu har emballerat och skickat iväg sig själv, men utan mat och vatten, så är jag heller inte så säker att det finns något kvar som kan smitta vid unboxing-tillfället. Efterspelet med myndigheterna därefter blir nog drygare att hantera än viruset i sig, även om det skulle innebära en rejäl uppdatering för barstolsanekdoterna.

Min slutsats är att det sannolikt bara är enklast om du beställer viruset rakt av istället...

Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, Naymari said:

Har någon testat Ikeas smart-home produkter? Är främst intresserad av deras lampor och styra med Siri.

 

har fått dille på Siri-genvägar.

Hm. Jag är för paranoid för att ha saker som lyssnar på mig, kring mig. Känns lite Orwellskt sådär.

Link to comment
Dela på andra sajter

9 timmar sedan, slejnard said:

Himme! 🙂 Pojken verkar ha haft en riktigt bra resa. Kul! Snöstorm ute men varmt å skönt inne. Imorn ska det skottas snö! 

 

2 timmar sedan, Fidden said:

Jaha, skickade du också efter ett virus? 

Ja, man undrar ju vad det blev!?

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, Fidden said:Jaha, skickade du också efter ett virus? 

😅😅 Precis min tanke. 

Ikväll blir det tjejkväll ute och alla i sällskapet är nyblivna, extremt bittra singlar. Ni fattar allvaret i den desperation som råder. Det kommer bli kaos på stan. Vänligen inför beredskapsläge 3. 

Link to comment
Dela på andra sajter

49 minuter sedan, SnigelDynamit said:

😅😅 Precis min tanke. 

Ikväll blir det tjejkväll ute och alla i sällskapet är nyblivna, extremt bittra singlar. Ni fattar allvaret i den desperation som råder. Det kommer bli kaos på stan. Vänligen inför beredskapsläge 3. 

Ha det så kul! Hoppas ni får hugg 🙂 

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...