Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden 2020 (alias Längstah)


CHAE

Recommended Posts

Annons
23 timmar sedan, Naymari said:

DLX music på fridhemsgatan är bäst. Stort och fint med duktig personal

Spårvagn! Eller buss. Man kan gå den sträckan också.

Tack! Blev exakt så jag gjorde med. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Tog första tåget hem från STHLM. Gick vid 04:00 så jag sov en timme eller så hos en polare. Var intressant att åka med SJ-tågen den tidpunkten då det var så många uteliggare som åkte tåg bara för att kunna sova och hålla sig varma. Eftersom jag hostade och höll på så kom många fram till mig och frågade hur jag mådde. De erbjöd mig både att äta och att dricka då jag tydligen såg skröplig ut till och med i deras mått.  Ångrar nästan att jag talade om för dem att jag inte är bostadslös och tackade nej till det de erbjöd, för när jag gjorde det så föll jag litet ur en gemenskap som verkade vara trevlig trotts omständigheterna deras brödraskap baserades på. Men nu ska jag försöka att faktiskt prata lite med de uteliggare jag möter. Förstår hur skönt det är att bara få några vänliga ord och lite medmänsklighet, om så för bara några sekunder eller någon minut. 

Intressant att de mest utsatta människorna jag mötte under dem resan var de mest sympatiska och givmilda jag mött med. 

Link to comment
Dela på andra sajter

9 minuter sedan, Fidden said:

 

Ska du skita? 

Nej men jag ska ta en pizza och göra skit av den, genom den naturliga skitskapar mekaniken som sker när man envisas med att äta hela tiden. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Märker att denna förkylning haft en bra påverkan på hur jag äter med. Blir mätt mycket fortare och kan inte äta en hel pizza i ett svep t ex. Ska försöka hålla mig på den nivån då flera läkare sagt att jag borde gå ner i vikt. Kanske blir 20-talet ett bra tillfälle för denna gamla hund att ändra lite vanor? 😑☺️

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...