Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden 2020 (alias Längstah)


CHAE

Recommended Posts

Annons

Tycker det är lysande att de har regler för vilka bilar som får åka i sthlm. Lär få fler att åka kollektivt och då finns det bättre förutsättningar att bygga ut kollektivtrafiken. 

Det här med bilar i storstäder, det tycker jag vi lägger ner. 

Link to comment
Dela på andra sajter

19 minutes ago, Fidden said:

Tycker det är lysande att de har regler för vilka bilar som får åka i sthlm. Lär få fler att åka kollektivt och då finns det bättre förutsättningar att bygga ut kollektivtrafiken. 

Det här med bilar i storstäder, det tycker jag vi lägger ner. 

Både ja och nej.

Link to comment
Dela på andra sajter

49 minuter sedan, Fidden said:

Tycker det är lysande att de har regler för vilka bilar som får åka i sthlm. Lär få fler att åka kollektivt och då finns det bättre förutsättningar att bygga ut kollektivtrafiken. 

Det här med bilar i storstäder, det tycker jag vi lägger ner. 

Mmm, tanken är god men folk måste också komma fram (dagisar, jobb, handla mm). Nu. Räknas Stockholm som en storstad, alltså rent globalt? Man tänker sig problemet i lite större kretsar som Tokyo, London, New York eller en hel hög med kinesiska städer som verkligen känns som storstäder. Fast å andra sidan, även vi här i lilla svedala kan ju försöka också.

46 minuter sedan, Fidden said:

Aj... 

Egen skörd? 

Nej fan. Min mor har haft sådana där besvär (nej det är inte hennes heller) men än så länge så har jag klarat mig.

45 minuter sedan, slejnard said:

Jåh! Skulle gärna åkt kollektivt om det fanns möjlighet. 
 

hemme nu ☺️

Du får flytta till Stockholm!?

Link to comment
Dela på andra sajter

33 minuter sedan, Dark Of Light said:

Räknas Stockholm som en storstad, alltså rent globalt? 

Absolut! 

Det finns ett begrepp för städerna du tänker på, med mer än 10 miljoner invånare. De kallas tydligen megastäder. Men en storstad kan ha från 200 000, 500 000 eller 1 000 000 invånare, beroende på definition vad det verkar. 

Link to comment
Dela på andra sajter

43 minuter sedan, Fidden said:

Absolut! 

Det finns ett begrepp för städerna du tänker på, med mer än 10 miljoner invånare. De kallas tydligen megastäder. Men en storstad kan ha från 200 000, 500 000 eller 1 000 000 invånare, beroende på definition vad det verkar. 

Ja det är bra luddigt. Min hemstad Skövde har börjat att räknas som storstad här i Swärjeh. Man undrar ju om det inte bara går en del prestige i det där.

35 minuter sedan, slejnard said:

😮 Skulle aldrig vilja bo i Stockholm hur kollektivtrafiken än är! 😮 Går bra att besök... men bo? Nej tack! Faktiskt lite sugen att se Ace Frehley på grönan 17/7! 🙂 

Ja! Gör´t! Man vet aldrig när de trillar av pinn didära. 

Visst. Både Frehley och Criss var orosmolnen i Kiss när det begav sig (inte utan ett visst underhållnings värde dock) men när man ser på spektaklet med samma namn som saluförs nu... Näh. Jag är jeffligt skeptisk. Det Kiss som krängs nu till folket är inte teh real deal.

Link to comment
Dela på andra sajter

8 timmar sedan, Dark Of Light said:

Ja det är bra luddigt. Min hemstad Skövde har börjat att räknas som storstad här i Swärjeh. Man undrar ju om det inte bara går en del prestige i det där. 

Va, är det sant? Låter fullständigt orimligt, det är ju knappt en stad 🤪

Link to comment
Dela på andra sajter

9 timmar sedan, Dark Of Light said:

Ja det är bra luddigt. Min hemstad Skövde har börjat att räknas som storstad här i Swärjeh. Man undrar ju om det inte bara går en del prestige i det där.

Ja! Gör´t! Man vet aldrig när de trillar av pinn didära. 

Visst. Både Frehley och Criss var orosmolnen i Kiss när det begav sig (inte utan ett visst underhållnings värde dock) men när man ser på spektaklet med samma namn som saluförs nu... Näh. Jag är jeffligt skeptisk. Det Kiss som krängs nu till folket är inte teh real deal.

Ja KISS är inte vad de varit 🙁 Borde lagt ner för längesen 

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, Fidden said:

Va, är det sant? Låter fullständigt orimligt, det är ju knappt en stad 🤪

Storhetsvansinne. Bara det att man kan räkna lite olika. Ca 50 000 innevånare i tätorten men ska man dra till med alla småorter runt om så får man runt 70 000 pers. Det går att krydda pizzan lite olika.

Redigerat av Dark Of Light
Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, Dark Of Light said:

Storhetsvansinne. Bara det att man kan räkna lite olika. Ca 50 000 innevånare i tätorten men ska man dra till med alla småorter runt om så får man runt 70 000 pers. Det går att krydda pizzan lite olika.

Ni får börja designa om några bondgårdar där på slätten, så det ser ut som att Falköping och skövde sitter ihop. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...