Jump to content
Annons

Köpa Beg Dator


Kul att få va med

Recommended Posts

Hej har begränsat med pengar till studio dator  Max 6-7000 kr ...Laptop /eller Stationär spelar ingen roll ..

Den ska orka med ..

FL Studio , Addictive Drums , Trillian , Wave , T Racks , Izotope , Amplitube , Guitarrig ,, O,s,v,

Alltså en hel del pluggar  .. Något tips på vad jag ska köpa eller t.o.m. att sälja här..

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Instämmer med ovanstående och pengarna borde räcka till en bra maskin. Utan skärm förstås. 

Jag skulle tro att även mina gamla datorer med en q6600 processor fixar det lätt och med dagens processorer, SSD och minnen som väl är minst dubbelt så snabba så är nog inte datorn den svaga länken.

Gigabyte och Asus är normalt sett bra tillverkare. Beroende på vad du ska använda datorn till utöver musik så kanske du kan skippa grafikkortet.

Tips för att trimma till det lite:

Det ska gå att mäta och kompensera för roundtrippen mellan ljudkortet och inspelningsprogrammet för att få ner latencyn även på en PC. Det borde funka även om man kör med ett USB ljudkort.

Kör mina på OS X så hur man gör på en PC har jag ingen koll på men många här kör PC så det ska gå lätt att få hjälp att komma igång tycker jag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...