Jump to content
Annons

Använda färdiga masterpluggar?


capella

Recommended Posts

Använder Cubase 8.5.

Är det någon mer som använder färdiga masterpluggar? I programmet EZmix 2 så finns ett antal färdiga pluggar, du bara klickar och du får olika typer av masterpluggar.

Det går snabbt, och de är gjorda av proffessionella producenter, så de låter ofta bra.  Det finns andra att köpa också men har bara testat masterpluggarna i EZmix 2.

Finns det andra tips på färdiga masterpluggar man kan använda i Cubase? 

 

Redigerat av capella
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag slänger gärna in en limiter på mastringsplatsen i mitt DAW (Tracktion). Det finns en sådan i EZmix jag använder. Det låter bra utan att jag vridit på rattarna. Sparar en hel del tid, men jag har ingen större koll på vad som händer.

Det är å ena sidan lite frustrerande att man bara har ingångsvolym, utgångsvolym, och två parametervred att justera. Å andra sidan kan man se varje preset som en gitarrpedal där det oftast inte finns mer än tre-fyra rattar. Vissa presets låter bra MEN man skulle tex vilja korta ner ekotiden, eller nåt sånt. Så går inte det, utan man måste hitta ett annat snarlikt preset. Eller lägga flera på rad för att få fler ”parametrar”. Ibland kan tårta på tårta med presets som alla innehåller tex kompressor försämra resultatet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...