Jump to content
Annons

Ta betalt för downloads egna låtar


Qvicker

Recommended Posts

Jag funderar på bästa sättet att kunna ta betalt för egna låtar som folk vill ladda hem... tänker mig typ 5 kr per låt.

Jag har lagt upp en sida med låtar jag spelat in de senaste 20 åren (4 album) och där kan man lyssna på låtarna när man är inne på sidan men inte annars http://qvicker.se/albums/

Jag har ett Paypal-konto och tänker att man kanske skulle kunna använda det? Spotify har ju en årlig kostnad på typ 70 kr per år och låt så det blir ju för dyrt då jag har ca 60 låtar totalt.

Eller är det någon som har någon annan smart lösning för detta?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

...En tanke kan vara att ta betalt med Swish, 5kr per låt, men att inte ha någon spärr som är kopplad till nedladdningen. Du kan ju ha nåt liknande andra har kört (Radiohead om jag minns rätt) att du skriver att ”lyssnaren kan välja att betala: 0kr, 5kr, 10kr, 50kr per låt valfritt”, och hoppas på att folk betalar. De som inte gör det ger dig kanske lite spridning av ”konsten”. Nåt om att du vädjar pga fattigdom, kanske. Nån typ av statistik via ”jag valde att betala x kr” kan ju vara kul.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...