Jump to content
Annons

Fl Studio sätta ihop "fria samples" till ett sample (bild)


Suedizh

Recommended Posts

Hej

Jag sitter med Fl Studio 20 och är just nu i playlist och har mixat lite med några voice-samples för att dom inte ska låta off beat (ur takt). Dock resulterar det i ett glapp då jag använt mig av "Slice"-verktyget och delat upp en tagning i delar, så nu är det ett glapp mellan delarna.

Det jag vill göra är att sammanfoga dessa delar till en sample (ett ljudklipp) för att enklare kunna infoga den på andra ställen, ändra fade och dylikt. Helt enkelt 6 glappande delar ska bli 1 del och mellanrummet mellan ska samtidigt behållas.

Kika bilden, hur gör jag?

 

 

example.png.fac6d4c17ac8f358637c8dbb5e9544c3.png

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • 1 månad senare...

Om du högerklickar på spåret där dina slices ligger i din playlist så får du upp ett alternativ som heter "Consolidate this track" som låter dig bounca ut allt som ligger på det spåret som en enda WAV-Fil. Du kan välja mellan att bounca hela spåret från låtens början till slut eller ett intervall i låten genom att markera det intervallet i din playlist (Select - E)! 

Tänk på att alla effekter som ligger på ljudspårets kanal följer med i bouncen, så säng av alla effekter på kanalen om du bara vill ha den torra signalen! Det gäller även för kanalens volym

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...