Jump to content
Annons

Första feedbacken


Recommended Posts

Hej! 

Jag hittade precis detta forum och ser att man kan lägga upp låtar/demos för feedback. Jag har producerat egen musik i ungefär ett år nu men har aldrig delat med mig av musiken till andra innan, men nu tänkte jag be om lite feedback på en låt som har legat och dammat i någon månad. Mina största inspirationskällor är helt klart Avicii och Kygo, vilket ni nog kommer att märka. Tanken är väl att det ska vara vocals över den någon gång i framtiden. Tveka inte att säga vad ni tycker är bra och dåligt, all konstruktiv feedback uppskattas!

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Väldigt bra tycker jag, snyggt producerat! Gillar särskilt pianot. Bra dynamik och variation mellan låg/hög energi. Man blir sugen på att höra sång till detta, tror det kan bli riktigt bra.

Redigerat av stesson
Link to comment
Dela på andra sajter

Hm vet inte, EDM är inte min genre.

Men skulle jag föreslå något så kanske jag hade försökt lägga ännu mer tyngd/djup på kicken. Hade nog också skippat sidechainingen i någon av refrängerna, kanske den sista? Kanske ännu mer "stråkar" också i sista refrängen för att lyfta den ännu mer.

Men som sagt, låten är väldigt bra som den är annars. Nästa steg är att skriva en melodi/text och lägga på sång.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...