Jump to content
Annons

Studiofestival #46 – Jullåt 2019 (fina priser)


Jon Rinneby

Recommended Posts

Annons

God vänner. 31 december närmar sig med stormsteg. Tänk på att bidrag som skickas in efter tolvslaget i morgon inte kommer att godkännas. Hårt men sant 🙂

Fråga: Vem har skickat in bidraget "Väntar på advent"? Skriv ett PM till mig.

Mvh Jon

Redigerat av Jon Rinneby
Link to comment
Dela på andra sajter

Blev det oavgjort?
(tiden har gått ut och det ser så ut i röstningstråden, går dock inte att kommentera där).

I vilket fall, grattis till vinnarna och övriga som kom högt upp (och till er som är nöjda med er låt)!

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, oioioi said:

Varför får man inte kommentera i röstningstråden?

Då det är punkfestival brukar röstningstrådarna vara givande för alla inblandade.

 

Det var ett gemensamt beslut från oss som arrangerade festivalen. Vi ska överväga kommenterer i kommande festivaler. Det blir åtminstone en till i vår.

Mvh Jon

Redigerat av Jon Rinneby
Link to comment
Dela på andra sajter

Kul att vinna med min första ”färdiga” låt som handlar om en familjefar som är avundsjuk på tomten som får se all julglädje medan han köper tidningen. Men han får sin revansch som tomtemors leksak😂

Massor av bra och lyssningsvärda låtar i festivalen! Grattis till oss alla som fick åtminstone en låt färdigställd!

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Grattis Wolfp3 och Mixamannen, och även till anonyme tredjepristagaren!

Jag som innerligt hatar jullåtar lyssnade ändå igenom samtliga bidrag ett par vändor. Flera av låtarna var betydligt bättre än det som spelades på radion hela december.

Redigerat av oioioi
  • Tack! 1
Link to comment
Dela på andra sajter

11 hours ago, slejnard said:

Grattis! 🥳

och grattis till vinnaren! Jag kom bland bottenskrapet med hela en röst. Kul att vara med ändå. Utmaning att försöka sig på en julsång 🙂 

Grattis till vinnarna OCH till Slejnard, välkommen till bottenskrapet 😉

 

Redigerat av ONSatan
  • Gilla 1
  • Tack! 1
  • Haha 1
Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, oioioi said:

Grattis Wolfp3 och Mixamannen, och även till anonyme tredjepristagaren!

Jag som innerligt hatar jullåtar lyssnade ändå igenom samtliga bidrag ett par vändor. Flera av låtarna var betydligt bättre än det som spelades på radion hela december.

Tack från mig också. Lyckades inte riktigt hänga med ettan och tvåan på slutet.

Visste inte att låtarna skulle vara ”anonyma” men håller med om att fler bidrag förtjänade mer poäng.

Mvh Andsowhy (Christmas Time)

Link to comment
Dela på andra sajter

Grymt jobbat, ni som skickade in och deltog i tävlingen! Riktigt skoj att höra bidragen. Det bidrog i alla fall till min julstämning 🎄 Tack också till Jon som har styrt upp det här! På allvar är det trådar och tävlingar som denna som bara får mig att älska den här sajten.

Det här får vi arrangera igen, och samtidigt titta på hur vi kan göra det lite bättre och kanske mer rättvist. Håll utkik lite längre fram i vår!

Grattis igen och ha en skön vecka, alla!

  • Gilla 3
Link to comment
Dela på andra sajter

Grattis alla vinnare och tack för tävlingen. Det var kul att vara med. Tack också till den person som röstade på min låt ”Den barriga granen”. Kändes gött att få en röst 😄. Var flera låtar som jag hade velat rösta på så det hade inte varit fel att kanske få rösta på de tre som man gillade bäst? 

Redigerat av moog
Felstavat
Link to comment
Dela på andra sajter

13 hours ago, moog said:

 Var flera låtar som jag hade velat rösta på så det hade inte varit fel att kanske få rösta på de tre som man gillade bäst? 

Exakt. Typ 3 poäng till favoriten, 2 till tvåan och 1 till trean.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...