Jump to content
Annons

Önskas feedback av låt innan singel släpp.


SoloNo1

Recommended Posts

Tackar Mixamannen för hjälpen!

Du har helt rätt i detta, hörde detta i morse, mina öron var nog helt slut i natt, gjorde en sak med gitarrerna innan jag gjorde en mixdown. 

Skönt att påpekade detta, det är lätt att vänja öronen när man lyssnat många gånger på låten. 

Hur tycker du annars nivåerna är? Liten känsla av att trummorna skall sänkas något. 

 

Tack för din feedback! 

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Skall kolla gitarrerna, inte omöjligt att det är så, höll på med rätt mycket saker inatt. Tänkte på det efter jag svarade på ditt eq test att jag faktiskt var och pillade på eqn på mastern igår som förmodligen rättar till det vassa. Gitarrerna skulle ju inte påverka hela ljudbilden, och det är ju faktiskt så att allt låter vasst.

Tanken var att hålla sig till 3 minuter i början och valde då bort solot. 

Utveckla gärna tanken gällande breaket, låter intressant, känner själv att låten skulle må bra av något sådant!

Skall även se över vers 2 och se hur det skulle låta! Bra tips!

Har du något tips på en bra bus kompressor, är inte riktigt hajj på kompressorer kan jag tillägga, menar du tp en C4 multibandskompressor på direkt på trumspåret?

Tack igen för din input!

Cheers!

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, mixamannen said:

kort svar ang. buskompressor: denna är väldigt bra, men det finns andra från waves osv:

https://www.ikmultimedia.com/products/trbuscomp/

Nåt som funkar bra annars är att smacka på en parallellkompressor....

Den har jag, menar du att den skall läggas på mastern eller på trummorna?

Link to comment
Dela på andra sajter

11 hours ago, ®offe said:

Har inga synpunkter, har suttit med en bira och njutit av låten. Skön melodi, bra sång, bra tryck i musiken. Så jag vill bara säga "tack"!

Typ samma läge... Sjukt bra låt!

  • Tack! 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Detta har du gjort riktigt bra!  
Körerna tillför väldigt mycket. Välplacerade.  Enda anmärkningen jag har är väl att jag tycker panorering kunde förbättras en aning överlag, för bättre separation, men det är lite petitesser. Det är väldigt bra som det är  👍

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej på er! 

Oj, vilka fina ord ifrån er allihopa!

Jättekul att läsa, och stort tack för att ni bidragit till det bättre! 

Skall finjustera lite små saker på låten som slutet, samt försöka få fram lite mer tydlighet i mixen. 

Som sagt, ni har hjälpt till så att det gått åt rätt håll! 

Link to comment
Dela på andra sajter

Gjorde ytterligare en variant igår, skulle nog vilja ha något mittemellan denna och version 2. 

Hjälp mig gärna här.

Den här är lite för diskant, och för lite hög vox enligt mina öron.

Ver - 2 ovan är lite för instängd. Stämmer detta in hos er?

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...