Jump to content
SoloNo1

Önskas feedback av låt innan singel släpp.

Recommended Posts

Hej på er!

Har ett samarbete med två vänner på distans, vi har precis spelat in den här låten som handlar om missbruk. 

Vi spelar in mest för nöjes skull när vi har lite tid över, det här är resultatet av den första låten tillsammans! 

Hoppas få lite feedback ifrån er på låten, mixen etc. 

https://soundcloud.com/tommie-johansson-3/jjt-addiction

Edited by SoloNo1
Uppdaterad mix

Bra sång! Basen lite låg i volym och ”basig”. Saknar cymbaler o hi-hat? Annars bra! 👍

Tack slejnard, 

menar du synth-basen eller den riktiga som spelas? 

Får lyssna igenom trummorna, har mixat sången ikväll :), lätt att man missar just viktiga detaljer som detta! 

Var sångljudet bra tycker du annars? sitter med lurar, har haft svårt som attans att få till det med dem innan. 

Svårt att höra. Kanske att syntbasen krockar med elbasen. Testa att göra den ena lite basigare och den andra (elbasen) lite spetsigare och kanske med ett uns dist? Sången som ju är viktigast tycker jag lät bra :) Bra låt också om ett viktigt ämne 👍

Fast det är bara små detaljer. Nån annan tycker säkert annorlunda så avvakta andras feedback också 

Laddade faktiskt upp en till på direkten! 

Inte någon större skillnad, höjde basen lite och eqáde lite mot sub-basen. Bättre eller sämre tycker du?

Ja det blev bättre. Mer lyssningsvänligt 👍

• Tack! 1

11 timmar sedan, slejnard said:

Ja det blev bättre. Mer lyssningsvänligt 👍

Precis sådan feedback man vill ha!

Nu blir det till att gå igenom trummorna, och även byta ut synthgitarrerna på refrängen till riktiga ikväll förhoppningsvis. 

Tack för din feedback!

• Tack! 1

Jag skulle i mixningen se till att just för en sån här typ av låt har mycket power och rymd för att knyta ihop de olika instrumenten så reverbet tex har anknytning till varandra för att skapa en helhet. Lite sånt tänker jag på när jag lyssnar på låten. Lite mycket enskilda för sig själv just nu. 

On 2019-12-06 at 15:52, martones said:

Jag skulle i mixningen se till att just för en sån här typ av låt har mycket power och rymd för att knyta ihop de olika instrumenten så reverbet tex har anknytning till varandra för att skapa en helhet. Lite sånt tänker jag på när jag lyssnar på låten. Lite mycket enskilda för sig själv just nu. 

Hej Martones!

Förstår vad du menar, jag skall påbörja mixningen när jag fått gitarrspåren samt bas/trummor som wav filer som nu är mp3or.

Har du några tips på vilket reverb/inställninar man kan använda till flera spår? 

Tack för feedbacken! 

Hej!

Vad jag skulle göra är att se till att ha liknande reverb på trumrummet, gitarrer och sång men med lite olika längd och karaktär för att knyta ihop det så det känns som en låt. Lite svårt att säga på rak arm inställningar beroende på vilket reverb man använder vilket är väldigt individuellt. När du börjar så får du jättegärna höra av dig så är jag gärna med och bollar idéer. Bara säga till!

2 minuter sedan, martones said:

Hej!

Vad jag skulle göra är att se till att ha liknande reverb på trumrummet, gitarrer och sång men med lite olika längd och karaktär för att knyta ihop det så det känns som en låt. Lite svårt att säga på rak arm inställningar beroende på vilket reverb man använder vilket är väldigt individuellt. När du börjar så får du jättegärna höra av dig så är jag gärna med och bollar idéer. Bara säga till!

Vad trevligt, det gör jag så gärna!

Använder Lexicon Vintage reverb på sången, kanske man kan använda sig av Lexicon!

Hör av mig när jag fått filer och påbörjar mixen!

//Tommie