Jump to content
Annons

Dags för ny festival snart? Tex under den lååånga julhelgen??


ONSatan

Recommended Posts

Annons

Så, vilka regler? (längd etc)

Vilken genre?

Vilken tid (när klart etc)?

HUR/var lägga upp låtarna?

Nån som känner sig erfaren från tidigare festivaler (att organisera)?

Link to comment
Dela på andra sajter

Längd...Jag tror nog de flesta inte gör maratonlåtar. Att begränsa till tex 4 minuter känns därför onödigt.

Genre...Jag tror vi får höra bättre låtar om folk håller sig till de dom håller på med. Dessutom är det roligare att höra olika slags låtar än bara tex punk 20 låtar i rad.

När klart... Tidigt. Lägg upp från och med nyårsafton- t o m sista feb, eller nåt sånt, så man kan lyssna vartefter låtar kommer upp. Sedan kan vi rösta under två veckor efter detta.

Var...Jag föreslår Youtube/Soundcloud eftersom dessa länkar verkar funka så man kan spela upp dom direkt i detta forum i en låt-tråd. Alla kan då posta sin länk.

Vem...Var det inte nån regel att förra festivalvinnaren borde leda detta. 🙂

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

17 minutes ago, Erik dP said:

1. Längd...Jag tror nog de flesta inte gör maratonlåtar. Att begränsa till tex 4 minuter känns därför onödigt.

2. Genre...Jag tror vi får höra bättre låtar om folk håller sig till de dom håller på med. Dessutom är det roligare att höra olika slags låtar än bara tex punk 20 låtar i rad.

3. När klart... Tidigt. Lägg upp från och med nyårsafton- t o m sista feb, eller nåt sånt, så man kan lyssna vartefter låtar kommer upp. Sedan kan vi rösta under två veckor efter detta.

4. Var...Jag föreslår Youtube/Soundcloud eftersom dessa länkar verkar funka så man kan spela upp dom direkt i detta forum i en låt-tråd. Alla kan då posta sin länk.

5. Vem...Var det inte nån regel att förra festivalvinnaren borde leda detta. 🙂

Tog mig friheten att numrera i texten jag citerade av dig...

1. Givet, du har helt rätt!
2. Håller med, ger extra krydda och förmodligen mer material. Jag är på!
3. Fint spann!
4. Kan man fortfarande lägga på typ Spotify/claima rättigheter efter "publik" publicering? (inte SÅ jäkla viktigt men jag gör begränsat med låtar per år...)
5. VEM vann?  Är vinnaren fortfarande aktiv på forumet?
(Kan jag bidra så kan jag försöka hjälpa til ldis sidan om)

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Bara två det blir ju lite fjuttigt så då får du visa hur skåpet ska rulla.

Gengre fritt tycker jag.

Youtube funkar skitbra enligt mig och på med lite bilder också, det behöver inte vara värre än nåt sånt här men med lite musik till.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, ONSatan said:

Tog mig friheten att numrera i texten jag citerade av dig...

1. Givet, du har helt rätt!
2. Håller med, ger extra krydda och förmodligen mer material. Jag är på!
3. Fint spann!
4. Kan man fortfarande lägga på typ Spotify/claima rättigheter efter "publik" publicering? (inte SÅ jäkla viktigt men jag gör begränsat med låtar per år...)
 

 

 

Klockrent! 

Link to comment
Dela på andra sajter

 

Jag har försökt kontakta förra vinnaren utan att lyckas.
Jag kan tänka mig att ta på mig "arrangerandet" men vill då att vi gemensamt kommer överens om ett antal regler. Tex, var/hur lägga låtarna så att folk kan lyssna men fortfarande ha kvar rättigheter och senare kunna lägga på Spotify. Arrangerar jag så blir det inga vinster/priser MEN, äran att vinna första festivalen på flera år är ju inget att rynka på näsan över...

Jag känner också (men vill bolla med er) att det hade varit kul att dela upp röstpoängen i tex 5P till bästa låt (oavsett vad man egentligen gillar för musikstil), 3P till bästa mix/hantverk. VAD sägs om nått sånt (det KAN vara samma låt men det KAN också vara olika låtar)?

Cheers

Link to comment
Dela på andra sajter

Btw, funderar på följande "lösning" (fast vet ni något bättre som man hade kunna streama ifrån?).

1. Alla som vill vara med skickar PM till mig ink "vanlig mailadress".
2. Jag delar individuell mapp via OneDrive där var deltagare har både skriv och läs -rättigheter
3. Vid "sista-datum/tid" volyms-normaliserar jag alla låtar och flyttar över dom till en ny mapp som alla kan komma åt men ingen kan skriva till.

Btw "jag" ovan kan ju givetvis vara vem som vill ta tag i detta. OCH, som sagt, nått förslag på hur man skulle kunna streama (det går att streama från OneDrive men är i alla fall halv-meckigt)?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...