Jump to content
Annons

Soundtoys Decapitator


luddeandersson

Recommended Posts

Såg att soundtoys säljer sina plugins för 500 kr fram till fjärde december. Funderar på att köpa Decapitator. Är det fortfarande den bästa distortionspluggen, eller finns det bättre alternativ numera? (Soundtoys verkar ha strul med sin trial-funktion, därför har jag inte kunnat testa den själv.)

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag gillar att det är möjligt att överstyra flera av Soundtoys pluggar. En av mina favoriter är Devil-Loc. Den pumpar och fräser en hel del, men om man mixar in den parallellt med den rena signalen kan den ge intressanta resultat. 

En annan pluggutvecklare med stort fokus på saturation är Kush (som också utvecklar under namnet Sly-Fi). Det går att överstyra i stort sett varje plugg, med olika resultat. Sly-Fi Axis EQ är en av mina favoriter för att överstyra trumljud. Kush Omega-pluggar är en annan favorit. Flera olika överstyrnings-smaker uppdelat på en serie mindre pluggar. 

När jag vill överstyra en hel mix brukar jag använda Plugin Alliance Black Analog Design HG-2. Den ger en jämn och balanserad saturation över i stort sett hela frekvensspektrumet. Bra sätt att tämja transienter på också.

Slutligen blev jag positivt överraskad av Waves relativt nya Abbey Road Saturator. Funkar bra på enskilda ljud. 

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...