Jump to content
Annons

Ny låt på G, önskar lite feedback :)


Recommended Posts

Hej på er kompisar!

Har en låt som jag håller på och jobbar på som jag börjar bli riktigt nöjd med, dock är den inte ännu klar. Har sista finputsen kvar att göra på den, samt eventuellt lite ändringar här och där men i stort sett är låten klar. En omastrad och omixad version helt enkelt. 🙂

Skulle hemskt gärna vilja ha lite feedback, vad som kan förbättras samt även vad som ni tycker låter bra.
Exempelvis vid 1:30 så kommer där in ett break, där har jag lagt på en melodi som i mitt tycke låter riktigt bra, däremot är jag osäker på om det låter konstigt att byta melodi så mitt i låten? Jag tänkte att det kunde vara schysst för att få lite variation i låten, men jag kan vara helt ute och cykla och därför behöver jag låna era öron! 🙂

Har även testat att klämma in lite vocals, men jag tycker inte jag får till något som passar till låten och har därför valt att göra den som en instrumental, men det kan hända att jag klämmer in en liten trudelutt om jag hittar rätt vocal. 🙂 (Har ni några tips här så tar jag gärna emot det)

Slutet ska också fixas till med ett snyggt outro, är osäker på hur det ska låta ännu bara.

Hemskt tacksam om någon tar sig tiden att lyssna och ge lite konstruktiv och ofiltrerad feedback.

Anledningen till namnet "Midnight one o'clock" och inte "Midnight twelve o'clock" grundar sig i en rolig historia från när jag var i USA och hamnade efter en blöt utekväll i en taxi med en dekadent taxichaufför, men det är en helt annan historia! 😄

Allt gott!

/Christoph

 

 

Redigerat av Christoph Henry
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Inte min typ av musik, men jag tycker du har lyckats bra med arret. Gillar dynamiken med lite lugnare del vid 1.30. Jag hade dock bytt ut melodiljudet vid just 1.30. Låter mesigt och gnälligt. Ett lite mera svepande/under vatten/behagligt melodiljud tror jag hade blivit bra. Och sen mer ös i slutdelen. Behöver ingen sång, men hittar du en tjej med bra pipa så varför inte. Svårt att hitta dock, har jag märkt. Lycka till.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, Backspin said:

Inte min typ av musik, men jag tycker du har lyckats bra med arret. Gillar dynamiken med lite lugnare del vid 1.30. Jag hade dock bytt ut melodiljudet vid just 1.30. Låter mesigt och gnälligt. Ett lite mera svepande/under vatten/behagligt melodiljud tror jag hade blivit bra. Och sen mer ös i slutdelen. Behöver ingen sång, men hittar du en tjej med bra pipa så varför inte. Svårt att hitta dock, har jag märkt. Lycka till.

Tjena Backspin!

Stort tack för att du tog dig tid att lyssna på låten!! Uppskattar det hemskt mycket, och tack för feedbacken!
Attans att du inte gillade melodiljudet, jag som var så nöjd med just det haha, nu blev jag ruggigt osäker! 😄

Men du kan nog ha rätt, det går helt klart att förbättra, jag har nog spenderat för många timmar med det att jag blivit lite döv så jag får ta en liten paus och sen experimentera lite så hittar jag nog rätt till slut!

Ja det är hemskt svårt att hitta något passande, har också varit inne på någon tjej med en bra pipa som ylar i lite höga toner. Har letat febrilt efter det på splice och diverse andra sidor men inte hittat rätt. 🙂

Allt gott!

/Christoph

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...