Jump to content
Annons

Ny gitarr, rädd för sprickor


asfaltsbarn

Recommended Posts

Hej!

Passade på att köpa en alldeles för dyr gitarr nu när 4sound konkade. Fantastisk gitarr med skönt ljud från Furch. Nu är jag orolig för att hösten och vintern kommer torka ur den. Funderar såklart på fuktare av något slag men vet inte om jag skall ha en som ligger löst i caset (hiscox), en som man hänger in i ljudhålet eller en som fuktar hela rummet. Bor i villa med golvvärme och gitarrerna står i vardagsrummet, rätt så öppen planlösning. Vill ju helst kunna ha gitarren framme och inte liggandes i caset hela tiden. Prio är dock att gitarren skall må bra. Vad säger ni?

 

tack!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
43 minuter sedan, mixamannen said:

In i caset! Med en fuktare i caset så är det lugnt. Min Martin sprack i fjol....HÖGT lät det. Optimistisk hade jag den på väggen. En bra gitarr som är så där nätt byggd spricker gärna!

Att hänga en gura på väggen känns inte så bra. Jag spelade på en Telecaster 55:a eller 57:a som kompisen köpt i U.S.A., och som hängt på väggen för länge så halsen hade blivit sned; likaså en annan kompis Fender P-Bas som hade samma problem. Spelar man på den varje dag så uppstår väl i och för sig inte såna problem.

Redigerat av Peter Roos
meningsbyggnad
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...