Jump to content
Annons

Stay away - Mixamannen & Henric Svensson


Recommended Posts

Hej på Er studiorävar! 

Har haft nöjet att färdigställa ett projekt tillsammans med Mixamannen, det blev en låt som fick titeln "Stay away" som Ni kan lyssna på via länken nedan!

Text & Vocals Mixamannen - Grym pipa karlen har asså! :-)

Bas, gitarrer, lapsteel och keyboard och mix Henric Svensson

Extra roligt är att detta är första inspelningen med min nya Fender Elite Stratocaster som jag hittade till fyndpris på Blocket för ett tag sedan!

Ska bli roligt att höra vad Ni tycker om detta alster! :-)

 

 

                                                                                                                            Stay away - Mixamannen & Henric Svensson 201910

I’m on the street

where I last saw your face

outside the place

where we first held hands

I remember when

your smile was all I needed

to get by

I remember all the places

 

If I could stay

away

If I could stay

away

If I could stay

away

If I could stay

away from those days

 

I had this dream

always the same dream

but my feet

won’t touch the ground

I’m just flying by

someday

I know you gonna come back

with your blue, blue, blue eyes

smiling at me

 

If I could stay

away

If I could stay

away

If I could stay

away

If I could stay

away from those days

 

ad libs:

I wouldn’t have to worry

I wouldn’t have to be alone

early in the morning

late at night

you’ll make it right

Redigerat av Henric Svensson
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Kanonbra men skala av rätt mycket i arret så blir det fantastiskt också helt enkelt. Det händer mycket hela tiden blir lite som ett enda långt klimax på nåt sätt, behöver mera dynamik och mer den där intima känslan än estrad läget. Men riktigt skitbra enligt mig ändå oavsett kör på så har ni nästa hit i gengren.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

9 timmar sedan, luddeandersson said:

Skön låt! Behaglig att lyssna på. 

Spelar du slide med en ölflaska? 

-Spelar lapsteel med stålrör på denna! Går ju att använda glas också, blir annan ton dock! Kul att du gillar låten, tycker själv att det blev bra! Fantastiskt fin sång av Mixamannen, grymt impad av att han fick ihop verserna så bra, ackordföljden är lite speciell och svåra att få melodiska....lite jazzfusion inspirerad ackordsföljd på verserna! 
 

Henric

Link to comment
Dela på andra sajter

8 timmar sedan, pop53 said:

Kanonbra men skala av rätt mycket i arret så blir det fantastiskt också helt enkelt. Det händer mycket hela tiden blir lite som ett enda långt klimax på nåt sätt, behöver mera dynamik och mer den där intima känslan än estrad läget. Men riktigt skitbra enligt mig ändå oavsett kör på så har ni nästa hit i gengren

-Tack för input, kul att du gillar!

-Det hade säkert gått att göra låten bra med lite mer ”unplugged” feeling!

-Rent allmänt ändrar jag ytterst sällan utan försöker göra från början väl genomtänkta projekt! Detta just för att bli bättre på att producera musik! 
Tycker det är bättre att analysera vad man gjort och ta erfarenheterna med in i nästa  projekt! Har en del polare som aldrig får sina projekt färdiga....

Henric

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, slejnard said:

Ja jäklarns å. Bra grejs hejna! 🤘

-Tack! 

-Faktiskt första samarbetet för min del på ett tag! -Inte ofta man får sätta tänderna i så här bra vocal tracks...

-Grymt med folk som levererar! ❤️
 

Henric

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Använde nya Stratan på solot, och Telen inne i låten - rätt stor skillnad i ljudkaraktär!

Men verkar funka bra ihop....har sen tidigare en Gretsch Electromatic, halvakustisk med bigsby tremolostall....har upplevt det som svårt att använda den ihop med telen....liksom lite för stor skillnad gitarrerna emellan.....Bara en tanke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...