Jump to content
Annons

Funkar denna funkrockjazzdänga? Moving & Grooving


slejnard

Recommended Posts

Annons

Känns som sångljudet skulle behöva lite mer bett i mellanregistret, känns lite som en strumpa framför micken om du förstår vad jag menar....sen tycker jag att sången är lite småsur men det går säkert att rätta till.

Känns också som gitarrerna skulle behöva trängas ut lite i ljudbilden, konkurerar mkt med sången

Mvh Henric

 

Link to comment
Dela på andra sajter

HasseFX (oregistrerad)

Det låter stökigt psykedeliskt ala 1969 om sång och produktion, cool i sig, men det kanske inte är dit du siktar? 😉

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

8 timmar sedan, Peter Roos said:

Det låter helt ok i mina Genelec 6010b och i mina Ultrasone ProLine 550. Snygg låt, lite proggigt - jag gillar den.

Tack Peter! Nu så här dagen efter vid lyssning så känner jag mig också rätt nöjd över soundet. Är inne i en kreativ fas. Så fort jag sätter mig i studion så kommer en låt till mig. Fast å andra sidan önskar jag att det fanns mer tid att skapa 😊

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, luddeandersson said:

Mycket bättre. Den var bra från början, med den har mer djup och klarhet nu. Tycker soundet på sången kan förbättras, den låter lite platt. Kanske mer delay pannat lite åt ena sidan, eller stereo? 

Tack ludde! Bra att det blev bättre. Höjde virveln men även trummorna generellt. Bra tips ang. sången. Ska testa! (Y)

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...