Jump to content
slejnard

Funkar denna funkrockjazzdänga? Moving & Grooving

Recommended Posts

Hej!

Tar gärna tips på arr, framförande och mix innan jag går vidare. Lite jazzrock inspirerad. Moving & Grooving. OBS! Ny redigerad version och helt klar! Tack för alla tips efter vägen

Edited by slejnard
Ny version

Känns som sångljudet skulle behöva lite mer bett i mellanregistret, känns lite som en strumpa framför micken om du förstår vad jag menar....sen tycker jag att sången är lite småsur men det går säkert att rätta till.

Känns också som gitarrerna skulle behöva trängas ut lite i ljudbilden, konkurerar mkt med sången

Mvh Henric

Bra sväng. Trummorna är för låga, särskilt virveln. Känns som refrängen kan bli bättre, den blir lite tjatig mot slutet.  

Alright, precis såna tips jag är ute efter. Tack att ni tar er tid. Ska sikta på att göra om sången och justera nivåer 😊

• Tack! 1

Det låter stökigt psykedeliskt ala 1969 om sång och produktion, cool i sig, men det kanske inte är dit du siktar? ;)

Hehe okej 😄 njae tänkte väl inte direkt så men ibland bär det dithän. -69 var ju ändå rätt bra rent musikmässigt. Ska slipa spackla å bättra på lite mer med pigga öron senare 😊

Ny version med tips från er :) Blev det bättre?

Rätt bra mix! Lite vass runt 4-5000 hz....en gnutta sur sång men skön känsla. Klurig låt. :-) Gillar hur basen och kicken låter. Kanske gitarristerna skulle kunna vila lite, eller tvärtom ibland. Körsnubben som kommer in lite till höger är surast. Jag tycker du kan klara att sjunga verserna lite bättre....du har det i dig....

Edited by mixamannen

Aight! Tack för synpunkter, bra sådana! :) Får se hur jag gör med SURGUBBEN till höger... 

Får för mig att ljudet blir lite bättre på Youtube?

Det har blivit bättre....!

• Tack! 1

16 timmar sedan, slejnard said:

Ny version med tips från er :) Blev det bättre?

Det låter helt ok i mina Genelec 6010b och i mina Ultrasone ProLine 550. Snygg låt, lite proggigt - jag gillar den.

• Tack! 1

11 timmar sedan, Henric Svensson said:

Det har blivit bättre....!

Tack! La om vissa partier och mixade om utifrån era tips. 

• Tack! 1

8 timmar sedan, Peter Roos said:

Det låter helt ok i mina Genelec 6010b och i mina Ultrasone ProLine 550. Snygg låt, lite proggigt - jag gillar den.

Tack Peter! Nu så här dagen efter vid lyssning så känner jag mig också rätt nöjd över soundet. Är inne i en kreativ fas. Så fort jag sätter mig i studion så kommer en låt till mig. Fast å andra sidan önskar jag att det fanns mer tid att skapa 😊

Mycket bättre. Den var bra från början, med den har mer djup och klarhet nu. Tycker soundet på sången kan förbättras, den låter lite platt. Kanske mer delay pannat lite åt ena sidan, eller stereo? 

6 timmar sedan, luddeandersson said:

Mycket bättre. Den var bra från början, med den har mer djup och klarhet nu. Tycker soundet på sången kan förbättras, den låter lite platt. Kanske mer delay pannat lite åt ena sidan, eller stereo? 

Tack ludde! Bra att det blev bättre. Höjde virveln men även trummorna generellt. Bra tips ang. sången. Ska testa! (Y)

Sådärja! Nu är den helt klar på vinst och förlust 😄

Hoppas det faller er i smaken 🥳