Jump to content
Annons

Recommended Posts

Här kommer ett country/rockabilly projekt som blev ganska coolt....lapsteel solot blev gött, låter nästan som en pedal steel!

Sjunger ju på Skånska, så jag lägger upp texten längre ner i tråden! :-)

Vi lirar Country och  mår bra Text & Musik Henric Svensson 201910

 

För här på landet varje dag, Vi lirar Country och mår bra,

Vi gör inte som i stan, där dom twittrar hela dan,

Du får tycka vad du vill, Vi kan inte sitta still,

när gitarren rockar loss, Vi lirar Country och mår bra.

 

På vischan varje dag, Vi lirar Country och mår bra,

Vi gör inte som i stan, Vi hugger riktig julagran,

Du får tycka vad du vill, Vi kan inte sitta still,

när gitarren rockar loss, Vi lirar Country och mår bra.

 

Våra tjejer, har riktiga grejor, Vi kör skoter, med riktig motor,

Korv med mos, Country och Blues, det är fina grejor,

 

För här på landet varje dag, Vi lirar Country och mår bra,

Vi gör inte som i stan, där dom twittrar hela dan,

Du får tycka vad du vill, Vi kan inte sitta still,

när gitarren rockar loss, Vi lirar Country och mår bra.

  • Haha 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
9 minuter sedan, mixamannen said:

ha ha, lysande! Jag måste säga nåt negativt för sån är jag: det är lite vassa essss...på sången. Annars är det svängigt. Vilka är det som lirar? Är det du på allt? 

-Tar tacksamt emot feedback på mix! Är rätt slut i öronen efter intensivt skruvande idag....ja det är jag som är den skyldige! :-)

Link to comment
Dela på andra sajter

21 timmar sedan, mixamannen said:

Nu blev det nästan för lite! Ess alltså. Men ingen fara. Overall, så kan du dra på lite mera bas runt 60-100 utan att det brakar ihop. Det är lite jobbigt runt 4500-6000 hz....Lite tunt runt 800 hz- (brett q-värde runt 800).

Det är bara mina åsikter om klangen på mixen, låten är finemang! 

Kul att du gillar låten! Lagt tillbaka lite ess och även minskat ett uns på saturationen på sången, känner mej jättefärdig med det detta projektet och vandrar vidare! Henric

Link to comment
Dela på andra sajter

Skitbra låt och mix - och en inspirerande text, gött jobbat! Lyssnade på en annan låt du gjort här tidigare och den var lika bra den - släpp gärna en platta eller lägg ut det på Spotify; vi kommer att lyssna.

Och vi fattar till och med skånska här i Götet så utskriven text är överflödig;-)

Redigerat av Peter Roos
meningsbyggnad
  • Tack! 1
Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, Peter Roos said:

Skitbra låt och mix - och en inspirerande text, gött jobbat! Lyssnade på en annan låt du gjort här tidigare och den var lika bra den - släpp gärna en platta eller lägg ut det på Spotify; vi kommer att lyssna.

Och vi fattar till och med skånska här i Götet så utskriven text är överflödig;-)

-Tackar ödmjukast! ❤️ Har två plattor på Spotify som du kan lyssna på, dom är mastrade av Jon Rinneby som brukar skriva fredagstipset här på studio.se! 
 

Med vänlig hälsning, Henric

Link to comment
Dela på andra sajter

10 timmar sedan, Henric Svensson said:

-Tackar ödmjukast! ❤️ Har två plattor på Spotify som du kan lyssna på, dom är mastrade av Jon Rinneby som brukar skriva fredagstipset här på studio.se! 
 

Med vänlig hälsning, Henric

Gött! Då ska jag lyssna på den. 

För övrigt är världen ganska liten; har spelat bas i Per Rinneby band ett år, som är kusin till Jon.

 

Mvh, Peter

  • Tack! 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...