Jump to content
Annons

Hur ser er hemstudio ut där ni huserar med er kreativitet..?


dbd

Recommended Posts

Annons

Efter att ha smygit allt för länge i denna tråd känner jag att det är dags att visa upp min lilla myshörna med 🙂

Har alltihop i vardagsrummet nu så mixar mest i hörlurarna (AKG k701). Tanken är väl att inreda ett studiorum sedan, men bor just nu i en etta med min sambo så det får duga så länge 🙂

hemstudio.jpg

Skål!

/Jonas

Redigerat av jtmbror
Link to comment
Dela på andra sajter

Efter att ha smygit allt för länge i denna tråd känner jag att det är dags att visa upp min lilla myshörna med 🙂

Har alltihop i vardagsrummet nu så mixar mest i hörlurarna (AKG k701). Tanken är väl att inreda ett studiorum sedan, men bor just nu i en etta med min sambo så det får duga så länge 🙂

hemstudio.jpg

Skål!

/Jonas

HA! samma monitorer här 😛 så äre när man inte har 10 lax i bakfickan!

Link to comment
Dela på andra sajter

HA! samma monitorer här 🙂 så äre när man inte har 10 lax i bakfickan!

Ja man tar vad man har 🙂 Tanken är väl att de ska uppgraderas när jag kan hålla till i ett vettigt rum, men tills vidare får dom stå där och skämmas!

Dock måste jag säga att dom spelar sjysst ändå med tanke på prislappen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja man tar vad man har 😉 Tanken är väl att de ska uppgraderas när jag kan hålla till i ett vettigt rum, men tills vidare får dom stå där och skämmas!

Dock måste jag säga att dom spelar sjysst ändå med tanke på prislappen.

ja jag klagar inte. tycker dom är kanon. ville hålla mig till m-audio med tanke på ljudkortet jag har, av någon anledning. om jag ska göra en uppgradering i ljudväg, så blir det lurar. Köpte nya för någon månad sedan, men det blev bara 500 kronors koss.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om du lägger dit taggarna (img) före och (/img) efter länken. Fast med [ och ] istället för parentes, så kan man se dina bilder här på sidan direkt!

Edit: att skriva dit stavas inte tid

Redigerat av KillwithSkill
Link to comment
Dela på andra sajter

Kör du typ ifrån soundcraftens direct out in i ljudkortet eller det som du har in till datorn?

Jag kör från soundcraft dir-out till fireface't. Så nivåerna ställs bara för lyssning och in-nivå till ljudkortet är alltid samma. Jag håller alltid syntherna på samma nivå så när man bläddrar bland synthprogrammen så kan man alltid gå tillbaka och spela in olika program utan att bekymra sig för att ljudstyrkan skiftar genom låten.

=)

Link to comment
Dela på andra sajter

pme (oregistrerad)

Attans. Jag hade hoppats på något nytt. Det är bedrövligt dåligt med DAW contollers i dessa tider. Nu finns det helt plötsligt inget vettigt alls att köpa. (nytt)

Link to comment
Dela på andra sajter

Exakt så tänkte jag också. så hittade jag faktiskt här på forumet någon som sålde sin. Är på service för tillfället men får den imorgon =)

Grymt bra kontroller dock saknar den led-display för varje kanal. Tycker dock inte att det stör.

Link to comment
Dela på andra sajter

sistaroot (oregistrerad)

hej

jag letar externt ljudkort för mac/logic för max 2000.Gärna 2 xlr ing.

Det är vikigt att hörlurslyssningen kan styras separat (Hörlursvolymen ska inte sänkas när jag sänker ljudet som går ut i högtalarna.)

Jag har kollat på Musikbörsen och 4 Sounds och blivit rekomenderad dessa:

Audio Box Usb (1695)

Saffire 6 Usb (1995)

m-audio fast track pro

Har någon nån åsikt om dom är bra, och har separat hörlurslyssning?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
Hägglund (oregistrerad)
Rent och snyggt Hägglund. jobbar du inte i studion? 😛

Hur stora bildkrämar har du? 24?

Jag fick lära mig i unga år att alltid plocka undan mickar och linda upp kabel efter användning. Jag är pedant med min utrustning och vårdar den ömt. 😉

Jo det är 24" skärmar,

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...
hej

jag letar externt ljudkort för mac/logic för max 2000.Gärna 2 xlr ing.

Det är vikigt att hörlurslyssningen kan styras separat (Hörlursvolymen ska inte sänkas när jag sänker ljudet som går ut i högtalarna.)

Jag har kollat på Musikbörsen och 4 Sounds och blivit rekomenderad dessa:

Audio Box Usb (1695)

Saffire 6 Usb (1995)

m-audio fast track pro

Har någon nån åsikt om dom är bra, och har separat hörlurslyssning?

Fel tråd. Gör om gör rätt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Attans. Jag hade hoppats på något nytt. Det är bedrövligt dåligt med DAW contollers i dessa tider. Nu finns det helt plötsligt inget vettigt alls att köpa. (nytt)

Det kommer en 24 ch. DAW controller från Behringer om det kan vara intressant.

Pris ska vara under ca.3000 €. Men inget säkert.

Jag har fått bekreftat att det kommer till nästa år. Kanske tidigare.

Frågan är om kvaliteten är OK...

Jag väntar... Annars blir det Tascam DM4800

Lite dyrare, men kvalitet ska vara bra.

//Pax

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Lite sommar-möblering, mycket jam-vänligt 😕

Riggen består i nuläget av:

Yamaha DX7 II D

Elektron Machinedrum SPS-1 UW MKII

Korg MS2000R

Alesis Ion

Nintendo Entertainment System + MIDINES

FX:

Boss DS-1

Ibanez PT3DX

Out:

Behringer Xenyx 1202FX

Lexicon Omega

Yamaha HS80M

Audio-Technica ATH-M50

Mjukvara:

Ableton Live 8

Audacity 3

1yr3x0.jpg

dela1l.jpg

ztc74k.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Här är min lilla studio, den blir bara mindre och mindre, förr fick man ju ha maskiner till allt, nu klarar datorn mer och mer. Trist men praktiskt..

post-3670-1266849830_thumb.jpg

Hehe... så där ska en låtskrivarlya se ut. Lite som en kommandocentral på en rymdfärja.

Link to comment
Dela på andra sajter

Så här ser det ut hos mig just nu:

249904-Studio.jpg

Yamaha HS80M

Apple Mac Min 2.53 GHz 4 GB

Dell Studio XPS 16

Behringer DDM 4000

M-Audio Oxygen 49

Samsung Syncmaster 24"

Native Instruments Traktor Kontrol X1

Logitech Performance MX

Jag försöker få till en bra hemmastudio med bra funktionalitet, som ändå passar inredningen i lägenheten och inte är allt för "ful". Tyvärr är lägenheten inte jättestor (46 kvm), så det är inte så lätt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Den här tråden är en guldgruva för inbrottstjuvar!

Kan ni inte skriva ut era adresser, så slipper de leta reda på dem på annat sätt?

☺️

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Så här ser det ut hos mig just nu:

249904-Studio.jpg

Yamaha HS80M

Apple Mac Min 2.53 GHz 4 GB

Dell Studio XPS 16

Behringer DDM 4000

M-Audio Oxygen 49

Samsung Syncmaster 24"

Native Instruments Traktor Kontrol X1

Logitech Performance MX

Jag försöker få till en bra hemmastudio med bra funktionalitet, som ändå passar inredningen i lägenheten och inte är allt för "ful". Tyvärr är lägenheten inte jättestor (46 kvm), så det är inte så lätt.

Snygga monitorer 😛 Är du nöjd med Behringer-mixern? Har bara använt Pioneers DJ-prylar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Snygga monitorer 😛 Är du nöjd med Behringer-mixern? Har bara använt Pioneers DJ-prylar.

Ja, för det priset måste jag verkligen säga att jag är mer än nöjd. Fyra kanaler, sampler, många effekter och ett helt okej ljud. Självklart känns den inte lika robust som DJM 800, men den är ju mer än fyra gånger så dyr. Räcker mer än väl så länge du inte ska ut på klubbar med riktigt bra ljudsystem.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...