Jump to content
Honka

Signal men inget ljud

Recommended Posts

Hej igen!

Jag hoppas på att få lite hjälp den här gången istället.

Har kopplat in en MIDI keyboard i min UR22 MK2 och lyckats hitta ett klipp på Youtube som visar alla (rätt omständiga) inställningar för att få igång den så att den skickar signaler till Reaper. Men det kommer inte ljud!

1. Lägger till ett ljudspår

2. Lägger på en pianoeffekt

3. Slår på Reckord Monitoring

4. Slår på Reckord Armed

5. Klickar med muspekaren på det virtuella pianot som öppnas med effekten - Det låter

6. Väljer att Input MIDI ska vara min Steinberg UR22 MK2

7. Trycker ner en tangent på min keyboard - Tangenten på det virtuella pianot blinkar till men inget ljud

8. Klickar med muspekaren på det virtuella pianot - Inget ljud

Kan någon vänlig själ förbarma sig över mig och förklara vad det är jag missat att ställa in/varför försvinner ljudet när man ställer in MIDI-enheten?

Tacksam för all hjälp!

Tjena!

Hade nyligen likadant eller liknande problem med mitt EzDrummer. Det jag gjorde var att avinstallera mitt ljudkort och installera på nytt. Startade om sedan datorn och då fungerade allt som det skulle. Har du provat? Kollat att du har alla nya drivrutiner?// Patrik 

Hej Patrik!

Tack för ditt svar och tips. 

Jag har inte provat med att ominstallera ljudkortet än. Har tänkt något liknande, att installera det på en annan dator tillsammans med Reaper för att se om det blir någon skillnad. Ska dock börja med att installera om.

Det jag tycker är lite underligt är att det fungerar i Cubase.

Tack återigen för tipset!