Jump to content
Annons

Signal men inget ljud


Honka

Recommended Posts

Hej igen!

Jag hoppas på att få lite hjälp den här gången istället.

Har kopplat in en MIDI keyboard i min UR22 MK2 och lyckats hitta ett klipp på Youtube som visar alla (rätt omständiga) inställningar för att få igång den så att den skickar signaler till Reaper. Men det kommer inte ljud!

1. Lägger till ett ljudspår

2. Lägger på en pianoeffekt

3. Slår på Reckord Monitoring

4. Slår på Reckord Armed

5. Klickar med muspekaren på det virtuella pianot som öppnas med effekten - Det låter

6. Väljer att Input MIDI ska vara min Steinberg UR22 MK2

7. Trycker ner en tangent på min keyboard - Tangenten på det virtuella pianot blinkar till men inget ljud

8. Klickar med muspekaren på det virtuella pianot - Inget ljud

 

Kan någon vänlig själ förbarma sig över mig och förklara vad det är jag missat att ställa in/varför försvinner ljudet när man ställer in MIDI-enheten?

Tacksam för all hjälp!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Tjena!

 

Hade nyligen likadant eller liknande problem med mitt EzDrummer. Det jag gjorde var att avinstallera mitt ljudkort och installera på nytt. Startade om sedan datorn och då fungerade allt som det skulle. Har du provat? Kollat att du har alla nya drivrutiner?// Patrik 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Patrik!

Tack för ditt svar och tips. 

Jag har inte provat med att ominstallera ljudkortet än. Har tänkt något liknande, att installera det på en annan dator tillsammans med Reaper för att se om det blir någon skillnad. Ska dock börja med att installera om.

Det jag tycker är lite underligt är att det fungerar i Cubase.

Tack återigen för tipset! 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 år senare...

Hej igen!

Jag lånar min egen tråd med förhoppningen att få lite hjälp med följande:

Efter att ha installerat om datorn och därefter min Steinberg UR22 MK2 samt musikprogram har jag lagt märke till att datorljudet klipper. Detta oavsett om jag sitter med ett musikprojekt och spelar in eller om jag använder datorn till annat så som kolla på Youtube-klipp eller liknande.

Jag upplever att ljudet försvinner med jämna intervaller. När det händer försvinner ljudet i typ två sekunder för att sedan komma tillbaka igen.

Vad beror detta på och vad kan man eventuellt göra åt saken?

Tacksam för hjälp!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...