Jump to content
Annons

Mitt Sonic Synth (och lite annat) hittas inte i Studio One Pro...?!


Jizzen

Recommended Posts

Min PC vägrade starta upp en dag så jag fick till slut lämna in datorn för att få ordning på den. Tyvärr var jag tvungen att installera alla mina program på nytt som jag innan "kraschen" hade på datorn...inkluderat då Studio One Pro och samtliga plugins. Mitt ljudbibliotek är främst Sonic Synth som jag använder genom SampleTank 3, men när jag är inne i Sampletank 3 så visar den 0 GB data..d.v.s. inga instrument alls. Sonic Synth kan inte ses någonstans heller. Jag har ju en gång för rätt länge sedan lyckats med detta, men just nu kliar jag mig på huvudet hur jag ska göra?!

En annan sak...min midi keyboard (M-Audio Keystation 88) verkar inte programmet kännas vid heller trots att jag försökt connecta den via "External devices" under "Options". 

All hjälp med ovan klurigheter tas tacksamt emot... 🙂 

Redigerat av Jizzen
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
On 2019-10-04 at 18:22, Olsberg said:

Hej. Det låter som att du i Sampletank behöver ange rätt sökväg till ljudbiblioteket.

Har försökt med det, men det fungerar inte. Men det kan ju vara så att Sonic Synth är väl en 32-bitars mjukvara och att det p.g.a. det inte fungerar ihop med Studio One Pro?!

Det är bara det att jag har för mig att jag har använt Sonic Synth-biblioteket i Studio One Pro när jag provkörde det DAW:et för ett antal månader sedan. Går jag in och tittar i Sonic Synth-mappen via Windows så finns instrumenten där, men inte när jag sedan besöker samma mapp via S1 Pro (när jag ska koppla mappen till programmet). 

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...