Jump to content
Annons

Recommended Posts

Hej på Er alla studiorävar!

Här kommer mitt inlägg i klimatdebatten - Klimatångest Blues  

Vad skall man egentligen tro om homo sapiens påverkan på vårt klot.....känns lite som Vi svävar i blindo.....helt klart finns där massor som är betydligt värre än våra Svenska bilar.....känns som politikerna är ute och cyklar som vanligt! Hur många laddstolpar går det åt på E4:an? Var ska strömmen komma ifrån när Vi lagt ner kärnkraften? Vilka forskare har rätt?

Satte ihop ett bluesprojekt med anledning av mina funderingar....För ovanlighetens skull fick Telecastern vila och jag har använt mej av en Gretsch Electromatic samt en Gretsch Lapsteel, Fender Jazzbasen fick också vara med och sen ett Wurlitzer piano......texten skrev jag i Söndags på 45 minuter.....lägge texten längst ner i inlägget!

Klimatångest Blues Text & Musik Henric Svensson 20190922

 

Klimatångest Blues

 

Kan man inte få mumsa på ett revbensspjäll,

Kan man inte få flyga ifrån skog och fjäll,

utan ångest och skit, utan koldioxid,

snart klimatpompenserar Vi för minsta fis.

 

Mellanspel

 

Kan man inte få köra med sin egen bil,

Snart åker Vi alla kollektivt,

utan ångest och skit, utan koldioxid,

och jobbar såklart i en batteriefabrik.

 

Solo

 

Kan Vi inte bygga oss ett kärnkraftverk,

så att doktorn kan borra när Vi fått tannaverk,

utan ångest och skit, utan koldioxid,

snart klimatkompenserar Vi för minsta fis.

 

Solo

 

Kan Vi inte bygga oss ett kärnkraftverk....

 

 

Redigerat av Henric Svensson
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Var inne och tittade på olika länders co2 utsläpp per capita igår....Sverige ligger ganska bra till mycket tack vare vattenkraft,vindkraft och kärnkraft....Saudiarabien ligger i topp....hoppas världens politiker tar sitt förnuft till fånga!

Link to comment
Dela på andra sajter

 

Solkraft funkar bra - men bidrag är låst
så vindkraft få räcka - för vi är ju så blåst

...

Samla fisar i flaska - med pant och i glas
Vi är ju fulla av skit - det bli mycket  biogas.

...

Och ungarna som ta över - vet inte ett skit
de ända de kan är - "Take to the street !"

...

Utan utbildning blir det - inget kärnkraftverk
För säkerheten är ju - rätt tänkvärt.

...

Vi ECObloggar på facebook för att - få gehör
men sanningen är att min bil har - två avgasrör.

...

 

  • Haha 1
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...
SyncEmotions (oregistrerad)

ingen hindrar att bo på landet - så kan de äntligen göra riktiga arbetslivet utan att orsaka klimatpanik.

ändå dessa "aktivister" vill leva i giftigaste miljö, ha vattentoalett och 20-krader värme inomhus.

unga protestanter byter nästan varenda år sina telefoner utan att veta hur mycket resurser det tar att producera en sådant!

unga protestanter gnäller om bilar men ändå skaffar bilkörkort, vill också ha resor till Tenerife. ojojoj.

och hoppsan, konstigaste att de protestanter knappast viste om det -- elbil är inte bättre för att

det är 500 gånger billigare att spara energi i tunnan än i batteriet.

samt 90% elförbrukning ligger i industri.

 

Gamla retoriken "Jajaa, vi ska spara miljö, men för att spara miljö du måste köpa köpa köpa... men alla dessa nya produkter som e mycket mindre hållbara konstig nog. Bara för att "för miljöns skull" du återkommer att köpa igen.

näeh, det köper jag inte.

Redigerat av SyncEmotions
Link to comment
Dela på andra sajter

Bra låt om ett viktigt ämne

Batteri tekniken i elbilar kostar ju lika mycket för miljön som att köra en dieselbil i 30 000 mil har jag läst nånstans samt att bilarna kostar runt 500 000 spänn i ingångsläget. Min El Tuk tuk 😁 som går på gamla tekniken med blybatterier (som har en återvinnings procent på över 90 %) kostade 35 000 ca allt inkluderat med extra batterier och bromsprylar som slangar, ok, och cylinder och tre däck till en annan elmoppe. Den har solfångare på taket så den har jag kört gratis större delen av det här sommarhalvåret.

Redigerat av Gäst
Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, pop53 said:

Bra låt om ett viktigt ämne

Batteri tekniken i elbilar kostar ju lika mycket för miljön som att köra en dieselbil i 30 000 mil har jag läst nånstans samt att bilarna kostar runt 500 000 spänn i ingångsläget. Min El Tuk tuk 😁 som går på gamla tekänns somkniken med blybatterier (som har en återvinnings procent på över 90 %) kostade 35 000 ca allt inkluderat med extra batterier och bromsprylar som slangar, ok, och cylinder och tre däck till en annan elmoppe. Den har solfångare på taket så den har jag kört gratis större delen av det här sommarhalvåret.

Kul att du gillar låten! Ja det är en het potatis, har också hört att det går många mil innan elbilarna blir klimatneutrala...finns nog en del att jobba med för vår kära politerkår! 🤔

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...