Jump to content
Annons

Audient ASP880 vägrar synka med RME RayDat


Bullerbyn

Recommended Posts

Får det inte att funka. Övriga preamp som går via Ferrofish Pulse funkar fint rakt in i RayDat kortet. Audient Asp 880 däremot totalvägrar.

Får signal in från mickarna i Audienten men sen tar det stopp inte ett ljud in i datorn från denna. Har kopplat förövrigt likadant som jag kopplat Ferrofish där allt barar funkar.

Lightpipe out från ferrofish och sedan Lightpipe in på RayDat. Börjar misstänka att Audienten är trasig?! Nån som har några ideer?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
pme (oregistrerad)

Kör du audient och ferrofish samtidigt så måster raydat var master eller en gemensam worldclock.

Du borde kunna testa din audient med att koppla adat-out till adat-in och sedan köra ljud genom den.

Link to comment
Dela på andra sajter

RayDat är master. uppenbarligen nåt fel på Audienten då allt funkade direkt när jag hookade upp en gammal Behringer ADA8000. Spelade in trummor för tre veckor sedan genom Audienten utan problem tills detta dök upp igår. Kan inte heller skifta mellan 44,1, 48 osv. Knappen är helt död. Inte så impad av kvalitén. Funderar på att skaffa en Ferrofish till samt ytterligare 2st WA412 istället. Alternativt någon annan vettig 8 kanalare med ADAT?!

Redigerat av Bullerbyn
Link to comment
Dela på andra sajter

16 timmar sedan, Gorlum said:

Min audientburk vill helst ha wordclock  på egen kabel för att synka bra med mitt Antelope-kort.

Det sjuka är att knappen som ställer in sample rate samt adresserar för extern clock inte funkar alls?! Varenda adiod lyser brevid knappen och inget händer när jag trycker på den eller håller in den. Snackade med Audient supporten igår och de tror att den är trasig. Ska skicka iväg den. 

Link to comment
Dela på andra sajter

59 minuter sedan, Bullerbyn said:

Det sjuka är att knappen som ställer in sample rate samt adresserar för extern clock inte funkar alls?! Varenda adiod lyser brevid knappen och inget händer när jag trycker på den eller håller in den. Snackade med Audient supporten igår och de tror att den är trasig. Ska skicka iväg den. 

Det låter ju som en trasig enhet😯

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...