Jump to content
Sign in to follow this  
Studio

Roland introducerar nya groovebox:arna MC-707 & MC-101

Recommended Posts

PRESSRELEASE

Hamamatsu, Japan, September 5, 2019 — Roland, a leading manufacturer and distributor of electronic musical instruments and professional video products, unveils the MC-707 and MC-101 GROOVEBOXES, two self-contained production tools designed for today’s electronic music creators. These powerful products reintroduce Roland’s iconic GROOVEBOX concept to a new generation of musicians, updated with the very latest sounds and a wide range of customization options. With the versatile MC-707 and MC-101, users can create complete, polished productions with no external gear or easily integrate with modern computer-based music environments.

1872944002_GROOVEBOXSeries_.png.8f288fe4e8d611ac02805f48355a72e6.png
MC-101 & MC-707

In 1996, Roland launched the original MC-303 GROOVEBOX to great acclaim, and the popular series evolved with many additional MC models over the next decade. Building on workflows introduced with genre-defining Roland instruments like the TR-808, TR-909, and TB-303, the GROOVEBOX series allowed people without musical training—but with keen musical sensibilities—to create songs quickly and easily, and in some cases, these individuals gave rise to entirely new musical genres and styles. The MC-707 and MC-101 fuse this landmark concept with today’s advanced technologies, giving electronic-focused musicians more creative power than ever before.

The MC-707 GROOVEBOX offers everything needed to create a song or perform a live set without a computer. Users can immerse themselves in eight-track recording, sequencing, sampling, synthesizers, and studio-grade effects, plus a curated palette of sounds, loops, and phrases. Audio and MIDI can be recorded with deep control over timing, while hands-on faders and knobs inspire in-the-moment creativity.

Equipped with Roland's latest sound engine, the MC-707 has all the sounds of legendary Roland rhythm machines and synthesizers, but also looks forward with modern digital and hybrid sounds. The eight-track sequencer is optimized for fluid production of today's electronic-focused music styles, with 16 ultra-sensitive pads for playing or sequencing drum parts, melodic basslines, or polyphonic chord progressions. There’s also a TR-REC step sequencer inherited from Roland’s classic drum machines, perfect for building rhythm parts quickly.

With its advanced USB audio interface capabilities, the MC-707 easily flows in and out of any computer production setup. Users can record all eight parts to individual DAW tracks and finish a song there, or sample sounds from a DAW to capture backing tracks, stems, and more for live shows.

The MC-101 GROOVEBOX has all the high-quality sounds, sequencing, and effects of the MC-707, but in a more compact four-track version that’s go-everywhere portable. This professional production tool features a solid-yet-light design and runs for up to five hours on four AA batteries, allowing users to craft sounds, create drum patterns, and compose musical phrases just about anywhere.

To learn more about the MC-707 and MC-101 GROOVEBOXES, visit Roland.com

Annons

Tack för delad artikel. Jag hade 303an efter jag sålde den har jag bara gjort dålig musik. Denna ska jag nog skramla till alltså. Personligen mkt roligare att ratta och spela än att klicka och spela.

• Haha 1

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

• Senaste foruminläggen

• guyg7_red.jpg

Studiofestival – Skapa bästa 70-talssoundet!
    Höstens tävling är igång.
    Läs mer >

• Similar Content

• By Ali_81
      Hej!

Jag funderar på att skaffa en hemmastudio. Vill gärna pyssla med att göra låtar, sjunga samt spela gitarr. Har gjort en del forskning på produkter samt tittat på massor av Youtube videos. Då det fortfarande inte känns så lätt att bestämma sig bland en värld av produkter så tyckte jag att det skulle vara smartare att höra av mig till er kunniga.

Jag skulle därför uppskatta att få er rådgivning , om förslag på en studio kondensor mikrofonpaket med stativ och reflektionsfilter, ett ljudkort, en keyboard samt hörlurar. Har redan ett par monitorer av märket Yamaha HS 80M, samt en laptop av märket ASUS med Processor: 1,7 GHz, och RAM-minne: 6,00 GB.

Har själv kommit fram till att följande mikrofon Rode NT1 samt ljudkort Focusrite Scarlett 2i2 3rd Gen, och keyboard av märket Alesis Vl49 kan vara några alternativ att starta med, men vet inte om det går att använda dessa produkter tillsammans efter synkorisering av deras drivrutiner och mjukvaror?

Har även haft en Audio Fast Track C400 som inte gick att använda efter installation på min tidigare Windows 7. Fick höra att jag saknade Flash player av en tidigare version, vilket gjorde mig förvirrad och frustrerad eftersom jag inte är så teknisk, så nu vill jag testa nyare ljudkort med förhoppning om att det ska fungera.

Tar gärna emot er råd om vilken mjukvara (DAW) ni rekommenderar som fri och premium version, samt vilka keyboard som passar dessa DAW:s?

Tack på förhand!

Med vänlig hälsning!
    • By Andreas Hedberg
      Med ZEN-Core tar Roland ett stort kliv och lägger grunden till en helt gemensam ljudplattform för många av deras syntar.
      På årets NAMM visar Roland upp sin nya syntmotor ZEN-Core som gör att kompatibla Roland-hårdvaror kan använda sig av samma ljud, men också flytta dem mellan de olika hårdvarorna. Har du exempelvis gjort ett ljud på en Fantom, kan du kopiera det till en kollega som använder en Jupiter X.

ZEN-Core ser till att både ljudkvalitet, karaktär och uttryck bli enhetligt mellan de olika hårdvarorna. ZEN-Core kommer kunna användas på Fantom 6, 7 och 8, Jupiter X, RD-88 Stage Piano samt grooveboxarna MC101 och MC707.
      Uppdateringen kommer i slutet av januari 2020.
      Läs mer hos Roland.

Studios nyhetsbevakning på Namm görs i samarbete med Universal Audio.
    • By Björn Olsberg
      Grooveboxen Akai MPC One är ett kompakt, kraftfullt och prisvärt syskon i MPC-familjen.
    • By Andreas Hedberg
      Vad blir det när man kombinerar utseendet från akustiska trummor med flexibiliteten i digitala trummor? Om Roland bestämmer så blir det Roland V-Drums Acoustic Design Series.
    • By Nyhetsroboten
      September 8, 2020, Berlin – Native Instruments today announced MASCHINE+, an entirely standalone system that embeds the iconic MASCHINE workflow into a powerful, flexible groovebox that can be used without a computer.

“This release marks a pivotal moment in Native’s history,” says CIO and President, Mate Galic, “and it’s something that’s been highly requested by the MASCHINE community. Since day one, MASCHINE has been about combining the power of modern computers with a fast, fun, hardware-based workflow. Today we come full circle by combining those key elements – together with some of the most iconic sounds from KOMPLETE – in a powerful standalone instrument. Not only is MASCHINE+ a new flagship for our range, it also sets a new benchmark for exciting future products and continued development.”
      MASCHINE+ brings new freedom to the same fast, fun, and flexible approach to making music inherent to the rest of the MASCHINE line. Musicians can plug in, power up, and sketch beats in seconds, as well as develop fledgling ideas into performance-ready pieces with arranging and mixing tools – both with or without a computer.
      As a studio centerpiece, it provides the same powerful sequencing, sampling, and synthesis Native Instruments users have come to know and love, with endless options for integrating outboard gear across a broad spectrum of setups and styles.
      On-stage, MASCHINE+ provides expressive, hands-on control over every element in a performance, with both high-impact macros and in-depth tweaking just a knob twist away.
      In addition to its classic groovebox workflow, MASCHINE+ packs an industry-leading collection of instruments, effects, and thousands of sounds with MASCHINE+ Selection. Heavyweight synths like MASSIVE, MONARK, PRISM, and FM8 join a lineup that includes the MASCHINE Factory Library, RAUM, PHASIS, and five Expansions, plus a voucher for two more.
      Every instrument and effect in MASCHINE+ Selection has been optimized to make the system’s standalone workflow smooth and seamless, and users can expand their sound libraries with a wide array of Native’s Expansions, as well as their own samples via SD and USB storage.
      Under the hood, a quad-core processor and 4 GB dual-channel DDR3L RAM power fast, spontaneous creation, to deliver a huge amount of freedom and flexibility when making music.
      MASCHINE+ will hit stores on October 1, 2020, and pre-orders are open now at the Native Instruments website.
      Pricing and Availability
      MASCHINE+ will be available online and in stores on October 1, 2020.
      Pre-orders are open now via the Native Instruments website.
      1299 EUR / 1349 CHF / 1399 USD / 149,800 YEN / 1099 GBP / 1999 AUD / 1799 CAD / 9999 CNY
      Read more here
  • Veckans populäraste ämnen

• Senaste låtarna

• Utvalda pressmeddelanden

• Who's Online (See full list)

• Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.