Jump to content
Annons

STIM och olika typer av uppdrag


lndbrg (oregistrerad)

Recommended Posts

lndbrg (oregistrerad)

Halloj!

Jag är frilansproducent och tar uppdrag både inom låtskriveri/produktion gentemot artister och band men också mindre jinglar etc. gentemot verksamheter. Eftersom jag nu skrivit en del låtar som ska släppas tänkte jag bli medlem i STIM. Saken är den att för vissa, mindre kompositionsuppdrag vill jag bara ha betalt en engångssumma för att överlåta rättigheterna till verket. När jag var i kontakt med STIM fick jag svaret att det var omöjligt att kombinera de tillvägagångssätten för att ta betalt.

Har någon här varit i en liknande situation? Tror ni det finns något sätt att lösa detta?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
lndbrg (oregistrerad)
21 timmar sedan, mixamannen said:

Du kanske kan jobba under fejkat namn. (allvarligt)

Frågan är det kan leda till problem eventuellt?

18 timmar sedan, Jayway said:

Hej! Jag läste om det här för ett tag sedan - det borde kunna funka i ditt fall:

https://www.stim.se/sv/musik-i-radio-tv-film-och-reklam/produktionsmusik

 

Det hade kunnat vara en lösning! Det var väl främst att det stod att det gäller musik utan beställare och att musiken används icke-exklusivt. Det kanske vore värt att kolla med stim vad som gäller där?

Underlättar det kanske ifall jag reggar mig som förlag? Kan det göra någon skillnad för situationen?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...