Jump to content
Annons

Gammalt spelverk, sift/nål


Fismumriken

Recommended Posts

Hejsan!

Vet inte om denna frågan hamnade på rätt avdelning, men då får admin vara så snäll och flytta på tråden.

 

Det är som så att jag fick ärva ett gammalt spelverk av min farmor innan hon gick bort. Det är av märket AGA där både 78, 45 och 33-varvare skall vara kompatibelt. Den har stått länge men jag har fått elektroniken att fungera. Det enda som egentligen saknas (vad jag vet i dagsläget) är själva stiftet/nålen då denna del var dålig. Ser ut som på bifogad bild. Då jag är helt novis om vilka delar som är kompatibla och vart man ska söka för att få tag i det så vänder jag mig till Sveriges bästa musikforum.

 

Mvh Jonathan

 

 

DSC_0835.JPG

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
8 timmar sedan, oioioi said:

Det finns lite olika varianter av nålar.  Kolla om du kan hitta vad du behöver här:

https://www.svalander.se/shoppen/tillbehoer-till-skivspelare/naalar-till-skivspelare

 

 

Den sidan har jag sett förut. Har bara svårt att veta vilken modell. Allt jag ser är att den heter AGA. Detta emblem står på både skivspelare och möbel men verkar inte vara något mer.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...