Jump to content
Annons

Använda cache som audio files?


Virre

Recommended Posts

Hej!

Jag har för länge sedan spelat in och mixat en låt i Studio One 3 och tänkte nu mixa om den. Det visar sig dock att alla filer är borta från media-mappen och rutan "Locate Missing Files" kommer upp. Detta har antagligen hänt nån gång när jag fört över projektet mellan olika datorer. Filerna i Cache-mappen finns dock kvar. Är dessa filer några man kan använda och på något sätt göra så att Studio One automatiskt känner igen dessa filer och för in dom där de ska vara i projektet? Verkar som att man kanske kan göra det manuellt, men det handlar om flera hundra filer så blir lite mastigt.

Jättetacksam om man kan få lite hjälp!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag vill inte vara någon glädjedödare, men Cache-mappen verkar bara innehålla "audio and peak file images". Du måste hitta Media-mappen för att få tillbaka dina spår.

 

https://forums.presonus.com/viewtopic.php?f=151&t=1236&sid=ace5aeef3f08690bb5a6971d526ded40

Redigerat av Sleap
Felstavnning
Link to comment
Dela på andra sajter

Tyvärr måste du som sagt försöka hitta igen Media-mappen.
Inte mycket till hjälp nu, men för framtiden rekommenderar jag att du kryssar i "Ask to copy external files..." under Options, Locations. Då hamnar alltid alla filer som behövs för ett projekt inuti dess mapp.

Redigerat av Advan
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...