Jump to content
Annons

Rock/WestCoast/AOR/ 3 nya låtar(länkar)


Recommended Posts

Tjo!

 

Tänkte bjuda på lite nya alster från mitt projekt tillsammans med tre vänner "The Debate"

Vi skriver låtarna tillsammans. Jag spelar gitarr, bas, programmerar trummor och mixar. Leadsångare Staffan och klaviatur Mattias. 

 

Jag lade upp en tråd för två år sen där en av låtarna figurerade (I Can't Stand...) men nu kommer den i ny tappning.

 

Lyssna gärna och kommentera - och fråga på om allt möjligt!

 

 

 

 

 

 

 

Redigerat av JJMusik
uppdatering låtar
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
46 minuter sedan, luddeandersson said:

Riktigt bra! Gillar särskilt den första låten. Fin pumpande synth i versen. 

Mixmässigt låter det aningen ljust i mina hörselsnäckor, men inte så att det stör. 

Tack för lyssningen! Något speciellt du reagerar på som känns skarpt/ljust?

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag gillar "Finding ways to get by", alla 3 kommer bra genom min gamla Stereo. Kanske något mer framträdande bas för mig tack.

Link to comment
Dela på andra sajter

9 timmar sedan, HomerJSimpsson said:

Jag gillar "Finding ways to get by", alla 3 kommer bra genom min gamla Stereo. Kanske något mer framträdande bas för mig tack.

tack!

skulle du vilja höra basen mer som i "mid-knorr" ? eller saknar du botten från basen? 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, JJMusik said:

tack!

skulle du vilja höra basen mer som i "mid-knorr" ? eller saknar du botten från basen? 

Skulle det kunna vara så att volumen på basen gentemot de andra instrument kan höjas lite.

Jag är typ motsatsen till ett mixar-proffs. Jag lyssnar midre på mix och effekter, då jag vet typ inget om det.

Det är mer melodi, harmoni mellan instrumenten, dialog mellan instrumenten, övergångar, och så klart storyn jag bryr mig om. 

Därför kan det vara en ide att tillägga Lyrics till låten, så att alla vet vad som sjungs och inte bara gissar(tror).

Link to comment
Dela på andra sajter

Det här var roligt att lyssna på, min genre. Och kul att höra att du nämner mastring för den hör jag endast i den tredje låten. Dom andra låtarna saknar en bra panorering mellan instrumenten så ljudbilden blir så väldigt snäv. Överlag är det uttals problem så texten blir ”sörjig”, svår att tolka och veta vad som vill sägas.

Bra jobbat men fortsätt skruva!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...