Jump to content
Annons

Vad tycker ni?


Recommended Posts

Annons

Helt ok men lite väl långt intro och nåt ljud där som jag personligen inte tänder på och sen saknar jag den dimension som sång trots allt tillför till musik. 

Redigerat av Gäst
Link to comment
Dela på andra sajter

Det är nått brus i början, som jag tror är tänkt som avslappnande vattenbrus, men för mig låter det mer som brus.

Annars går det väl att dansa till den ... det ska vara en danslåt, eller ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns potential i låten. Melodierna är helt ok.

Men jag håller med övriga om att det borde "hända nåt mer" som gör det intressant, exempelvis sång.

Annars skulle jag föreslå kanske ett tonartsbyte och/eller en melodi som "går upp" i högre toner, för att bryta av mot de andra melodierna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Ett intro ska leda till att man vill höra mer. Det ska bygga upp stämningen inför resten av låten. Men det händer aldrig utan blir bara en lång raksträcka. Lyssna på favoritlåtar hur de är uppbyggda när det gäller intro. Är introt tråkigt får man bara göra om det eller ibland bara skita i det och köra igång direkt. Det funkar ju det med. Ska man använda fx-ljud så ska det finnas det fylla en mening och fylla ut de övriga ljuden. I det här fallet blir det bara tjatigt med vattenbrusliknande ljudet. Hade kanske räckt med det två gånger. En i början innan beatet kommer igång och i slutet.  Ett av de vanligaste tecknen på amatörmix är att det är statiskt och ingen eller för lite volymåkning. Blir bara jobbigt att lyssna på. Inget tryck heller när beatet kommer igång på de ställen den gör det. Ett av de vanligaste knepen för det, som används i allt från sån här musik till dödsmetal, är bass drops.  Ibland tydligt och ibland inte men man hör skillnaden om det finns där eller inte. Ett exempel på det här. Helt annan genre men det spelar mindre roll.  Lyssna med bra hörlurar.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...