Jump to content
Annons

Klart man ska ha en Darbuka


Gäst

Recommended Posts

Annons

Absolut ! Finns de i olika storlekar ? Typ Jättestor ? Hur är de byggd ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jättestora vet jag inte men gear4music har nog ingen större av just darbuka sorten. Byggd för hand tror jag, den här är i koppar men dom har dom i aluminium också. Fin som fan är den i alla fall så jag köpte en och två maraccas, en tamburin, två fullsize congas i trä med stativ och alla är helt ok både när det gäller snygghet och funktion. En del prylar kostar väldigt billigt där så jag funderar på en vit cello också 😄.

Redigerat av Gäst
Link to comment
Dela på andra sajter

10 minutes ago, pop53 said:

Jättestora vet jag inte men gear4music har nog ingen större av just darbuka sorten. Byggd för hand tror jag, den här är i koppar men dom har dom i aluminium också. Fin som fan är den i alla fall så jag köpte en och två maraccas, en tamburin, två fullsize congas i trä med stativ och alla är helt ok både när det gäller snygghet och funktion. En del prylar kostar väldigt billigt där så jag funderar på en vit cello också 😄.

Inväntar nu Absolut Kroumata 10.

Link to comment
Dela på andra sajter

Riktigt jäkla Off Topic.

En kväll på väg till Mobilia/Depot Mantorp i min Elektriska Tuk-tuk så ser jag plötsligt stora ljusflammor på himlen över slätten. Jättedramatiskt i vårkvällen och lite läskigt i och med att min dotter bor precis där det kommer ifrån. Det blev dramatiskt också men ingen skadades men en stor del av det gamla bruket med allt som folk hade där och mycket av verksamheten brann dessvärre upp så folk for illa ändå. 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, candybag said:

Inväntar nu Absolut Kroumata 10.

Dom har Sitarer också i och för sig

https://www.gear4music.se/sv/Trablas--massing--stranginstrument/Sitar-Fran-Gear4Music-Bird-Head-Design/16I3

 

Hmm en vit Cello och en Sitar jae varför inte snyggt inslag i slalombanan eller. Får smaka på den lite först tror jag. 

 

Men den här 1200 spänns byggsatsen blev kanonbra, en av dom bästa gurorna i mitt liv faktiskt. Dom har en liten gullig stärkare till den också och kombon låter kanonbra på låg volym i mitt garage så det är perfekt för inspelning med mick. Halsfickan var som örat på en gamnal gris i passformen men min teori med spelkort stämde så kombinationen kort och superlim är ok för att shimma upp passningen på en hals. Superlim som lack funkar kanonbra också även på halsen men luktar när man lägger på det så andningsmask är att rekommendera.

 

Redigerat av Gäst
Link to comment
Dela på andra sajter

Japp, Cello, högt uppe på listan, såsom Kontrabas ... 

Den där Darburken, är den egentligen stämmt till en ton ? Så att det passar 440Hz stämningen eller så ?

Det kanske spelar ingen roll med trummor ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är mycket skit bakom Darbuka ratten här. Vi pratar max nån millimeter rullat än så länge så jättebra frågor typ. Nästa 😄

Läste på vänstersidan, vad är det för slags video du behöver? Jag filmar i tid och otid, mest otid. Congas, Darbuka, blockflöjt och triangel som soundtrack till detta episka mästerverk kanske vore nåt. Har ju i och för sig ingen triangel men väl en banjo

 

 

Redigerat av Gäst
Link to comment
Dela på andra sajter

Va, jag ? Håller på med en låt som antagligen kommer heta 'Off to work', skulle passa med en roadmovie där.

Men det är mycket, mycket, MYCKET jobb kvar.

Bildkvaliteten som jag ser den ovan duger egentligen, är det HD ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok skoj video är roligt. Det ska vara 4k då den är inspelad med en gopro men även en bra gopro har sina begränsningar. Det som är bra med dom är att stabiliseringen är ganska bra ändå. Det här är från en fast monterad hållare i min tuk tuk med bladfjädrar bak så den "studsar" lite när man kör över ojämnheter men kameran fixar läget vettigt ändå. Har en gimbal till mobiltelefon som man kan klämma fast den i med hjälp av en kapsyl från en stor cola flaska eller nåt om man behöver hålla den. 

Har lite videoprylar så hör av dig om tips och frågor om du behöver.

Skulle sända lite när jag testade min gura byggsats och lilla stärkaren men tji för kör man för gammalt os x så funkar inte studios hemsida så det går inte att limma dit länken. Springer inte runt i huset för att limma en länk med en annan dator. Synd för jag ville höra hur dom låter tillsamans när man streamar över internet.

Redigerat av Gäst
Link to comment
Dela på andra sajter

EL TUK TUK, GoPro, Nice stuff !

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...