Jump to content
Annons

Plugin Alliance Pick-Pack dött


van Caine

Recommended Posts

Tråkig nyhet för oss som gillade deras rent-to-own-model, men fantastiska nyheter ur ekonomisk synpunkt:  Plugin Alliance har från och med den 10:e upphört med hela Pick-Pack-systemet (10 pluggar för $29/mån i 24 månader, och sen äger man allt oavsett vad pluggarna kostade från början), och sitter i nån form av omstrukturering nu. Mer info kommer den 15:e tydligen.
De goda nyheterna är att vi som hade prenumerationer där får behålla alla 10 pluggar utan att det kostar ett öre mer!
Själv betalade jag inte mer än 2-3 månader, så mitt paket, som höll sig runt $300 per plugg, blev plötsligen sjukt billigt 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Die Hard (oregistrerad)

Ja hade man vetat det i förväg så..:rolleyes: Dags att plocka fram spåkulan igen. 😉 Mycket de släpper nu och enligt de själva ska priserna på allt gå ned. Tycker deras pluggar håller för höga priser. Kanske blir som Waves då snart där kan köpa varje plugg för 29$ förr eller senare. Edit: I slutändan hade du fått betala runt 6500:- för allt så bra affär du gjorde.

Redigerat av Die Hard
Link to comment
Dela på andra sajter

De har ju haft sjuka reor. Ssl för 49$ - voucher på 20$. Vilket är fult mot de som köpt för 349$..

Det blir väl någon prenumererations modell. 

 

Samma med softube, bra men för dyrt. Tycker pluggar borde kosta 50-100$/st. Dock har jag inte en aning hur lång tid det tar att utveckla en plugin 🤣

Link to comment
Dela på andra sajter

Sitter och lyssnar på min nyinköpta Sergant peppar skiva från ÖB på min gramofon och slås av hur lite plugins dom hade tillhanda förr och så jävla bra och innovativt det kan låta. Vad var det typ 4 kanaler, tejp och en sax eller nåt.

 

ja det är dyrt för några ettor och nollor 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, pop53 said:

Sitter och lyssnar på min nyinköpta Sergant peppar skiva från ÖB på min gramofon och slås av hur lite plugins dom hade tillhanda förr och så jävla bra och innovativt det kan låta. Vad var det typ 4 kanaler, tejp och en sax eller nåt.

 

ja det är dyrt för några ettor och nollor 😄

Innovativt då ja. Dassigt idag 😎🚀

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, crillemannen said:

Innovativt då ja. Dassigt idag 😎🚀

Vilket skitsnack länka en låt som du har gjort som är bättre i nåt avseende eller nån annan för den delen. Jag är ingen superfan men får nog kapitullera inför världens dom då den anses för att vara en milstolpe och fanns det ens popmusik innan Beatles.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, mixamannen said:

Men tänk vad mycket ball dom hade kunnat göra idag. Dom var nyskapande då och tog för sig av det senaste i teknikväg.

Det senaste inom teknikväg fyra kanaler och snubbar i vita rockar ja det kanske det var då men Njaeäää tror inte det. En kör ju fortfarande tror jag och kör nog på allt som går men lirar och lirar in live skulle jag tro.

 

Nu för tiden går det ju inte ens att göra musik utan el verkar det. 

 

Nu ska jag ta min El Tuk-tuk och handla skiter i att köpa nån Tesla i år 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, pop53 said:

Vilket skitsnack länka en låt som du har gjort som är bättre i nåt avseende eller nån annan för den delen. Jag är ingen superfan men får nog kapitullera inför världens dom då den anses för att vara en milstolpe och fanns det ens popmusik innan Beatles.

Ojoj. Ta det lugnt med lördags ölen! Jag skojade mest.  

 

Seriöst dock så tycker jag personligen att mycket från 60-talet har åldrats ganska dåligt. 

 

Att vara kreativ idag är väl lättare än någonsin tackvare föregångare som Beatles/G.Martin som försökte pusha dåtidens teknik till max. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)
2 timmar sedan, pop53 said:

Vilket skitsnack länka en låt som du har gjort som är bättre i nåt avseende eller nån annan för den delen. Jag är ingen superfan men får nog kapitullera inför världens dom då den anses för att vara en milstolpe och fanns det ens popmusik innan Beatles.

Världens mest överskattade band. Precis som Elvis är den mest överskattade artisten och Hendrix den mest överskattade gitarristen.  Gillar inte att lyssna på monolåtar. Tekniken var väl i framkant på den tiden men jämfört med idag som en fis i rymden. Tidiga stererospår var väl inte så roliga de heller. Trummor pannade till höger, basen till vänster, sången till höger eller vänster. Blä! Är inte så värst förtjust i lyssna på plattor jag växte upp med på 80-talet heller med sitt tunna ljud pga spåren skulle räcka till på lp-skivor. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Måhända kanske ljudet utvecklats sen 60-talet men att säga att Beatles, Hendrix och Elvis är överskattade håller jag absolut inte med om. Låtarna låter helt perfekta och är asbra. Sällan nya låtar som kommer upp ens i närheten. Själ och hjärta! Det enda riktigt bra som känns ”nydanande” idag är Foo fighters bland populärmusiken. Såklart kommer det en å annan bra musik idag också men inte lika bra som förr. Ju mer förr desto bättre! 👽

Link to comment
Dela på andra sajter

8 timmar sedan, slejnard said:

Måhända kanske ljudet utvecklats sen 60-talet men att säga att Beatles, Hendrix och Elvis är överskattade håller jag absolut inte med om. Låtarna låter helt perfekta och är asbra. Sällan nya låtar som kommer upp ens i närheten. Själ och hjärta! Det enda riktigt bra som känns ”nydanande” idag är Foo fighters bland populärmusiken. Såklart kommer det en å annan bra musik idag också men inte lika bra som förr. Ju mer förr desto bättre! 👽

Foo fighters!!?? Skojar du nu? Bahahaha finns det något mer mediokert mellanmjölk idag? De är ju helt ok men hur de kunnat bli såpass stora är beyond me.  Jag kommer knappt ihåg en enda låt av dem och jag har ändå lyssnat på dem en del. 

 

Angående legender så som Beatles, elvis osv så får man ju inte underskatta deras betydelse av att föra musik utvecklingen framåt men för mig känns de väldigt passé förutom några låtar som är helt otroliga. Hendrix spelade halvbra och sjöng skit dåligt, men visst utan honom hade inte gitarrspelandet utvecklas till vad det är idag. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Angående loopar så ja om man räknar att klippa sönder bandet i bitar kasta upp dom i luften och limmar ihop dom slumpmässigt som dom ramlar ner så gjorde dom väl det.

Det finns ingen anledning att ta på allvar eller ens reagera över att nån spyr över Beatles, Hendrix, Elvis, Stones eller nån av dom andra klassikerna. Det är som med internet det fanns inget liknande innan så det är klart att den som inte var med har lite svårt att fatta.

Kort sagt det var nånting fantastiskt helt enkelt men vad det sen blev av det hela är en helt annan historia.

Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Foo Fighters har vissa bra låtar. Ett klart bättre band än det överskattade skitbandet Nirvana. Hela den s.k. grungevågen var överskattad.  pop53 det är väl ingen som spyr galla över de gamla gubbarna. Bara det att jag tycker de är överskattade. De var väl märkvärdiga för sin tid men det innebär inte att de som kommer senare kommer att sitta och tokhylla dem. Tiderna förändras.

Det är löjligt när unga artister oftast får lära sig att de ska säga i intervjuer att de minsann  gillar Beatles, Elvis, Rolling Stones etc fast de inte kan en enda låt av dem, när de får den frågan. Allt för att de ska accepteras av gamla moster Stina som tycker då det verkar vara en trevlig ungdomlig artist. Det är ungefär som att en komiker måste gilla Chaplin bara för att man sysslar med komik. Mina influenser är från 70-talet och framåt. Helt enkelt för att jag inte föddes tidigare.

Minns under 80-talet när bl a ACDC hyllade gamla bluesartisten Robert Johnson. Det blev ett kortare tag en trend bland svenska hårdrocksband att säga att det inte var hårdrock som inspirerade dem utan bluesen var den stora inspirationen. Hade varit rätt att avslöja deras skitsnack  lätt genom att be dem visa en enda bluesplatta i deras skivback.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...