Jump to content
Annons

One With the Stains - debutskiva!


Recommended Posts

Hej på er! Det var bra många år sedan jag skrev nåt här. Senast postade jag ang en debutskiva med ett annat band, FuFFenS 2012. Precis som nu och då är det en skiva, ett projekt jag har mixat. Huvudbry och tårar. Hehe. 

Denna skiva innehåller 5 låtar som jag och en kompis skrivit och arrangerat tillsammans. Även vi två som spelar instrumenten förutom trummor, då vi lånade in en god gemensam vän som paddlade genom låtarna på mindre än 8a timmar. Mycket duktig trummis. 

Efter mödosamt arbete under 2års tid, låtskrivande och mixade vill jag och vi såklart visa upp det och höra vad folk har att säga. Så tyck till och fråga vad som.

Allt är inspelat i min lilla skrubb i lägenheten förutom trummorna som är inspelade i ett rivningsobjekt till lokal. Nåt gammalt klassrum eller liknande. 

Det finns att lyssna på följande:

https://onewiththestains.bandcamp.com/releases

Tack på förhand

One With the Stains

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

hinner inte med ett seriöst feedback nu, men seriöst arbete !

Önskar låttexterna, ska försöka lyssna genom allt men har lite dåligt med tid just nu

Link to comment
Dela på andra sajter

8 timmar sedan, HomerJSimpsson said:

hinner inte med ett seriöst feedback nu, men seriöst arbete !

Önskar låttexterna, ska försöka lyssna genom allt men har lite dåligt med tid just nu

Det är lugnt. Ta det när lusten faller på. 37min speltid, långa låtar men kort skiva. 🙂 slit med hälsan 

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, mixamannen said:

Låten for the absent är jäkligt vass i frekvenserna runt 4000 hz. Sen fattar jag inte mastringen...i dom starka partierna ser vågformen ut som en kloss! Jag trodde att the loudness war var över? Runt -8-9 rms gör att det blir manglat och jobbigt att lyssna på.

Det kanske är lite för vasst på sina håll. Men att det blir en "kloss" på starka partier kan nog bara skyllas på mig som mixare. Inget med masteringen att göra. Det är jag som velat pressa upp allt vid partier som ska kännas kaotiska med tryck. Killen som mastrade gjorde ett toppenjobb. Att jag idag i efterhand skulle mixat annorlunda är ingen tvivel. Men så är det med alla projekt. Om det är för vasst vid just 4000 vet jag inte, eller om det är en cymbal som surrar för ivrigt och som stör.

Men det jag vet är att just låten For the Absent var verkligen en utmaning att mixa. Mycket som händer, mycket dynamik att ha överseende med. Många saker som kräver närvaro men samtidigt måste fungera med alla partier i sin helhet. I slutändan snöar man in sig lite. Val görs och val ångras, val måste respekteras utifrån förutsättningarna. Jag är nöjd med slutresultatet även om jag skulle gjort väldigt annorlunda idag snart 7-8månader efter färdig mix.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...