Jump to content
mixamannen

Logic 10.4.6 ute nu!

Recommended Posts

Yes! Många fixar! :-)

(Hoppar upphetsat upp och ner).

Hur stor skillnad mot Logic 9? Har svårt att hitta nåt jag behöver som inte finns i 9an och Mixbus 

Svårt stor skillnad skulle jag säga. :-) Men det beror på vad man vill åt antar jag.

Jag undrar det så jag tolkar det som ingen större då om det inte finns nåt som sticker ut.  Det handlar om detaljer kanske och möjligen snabbare hantering av onödigt många kanaler som 57 tusen i en låt med fyra instrument och en sångare och sånt trams kan jag tänka.

När kom Logic 9? 2009?... :-) Näe du har nog rätt det är nog inga nya finesser sen dess. :lol: Men om du använder det som en enkel bandare duger nog Logic 9 fint. Men dagen kanske kommer när du måste köpa en nyare dator. Då åker du kanske dit du med. ;)

Har köpt flera sen dess men det är till videoredigering som som regel är lite tyngre än ljud. Annars har jag näst senaste versionen (om jag minns rätt) av Harrison Mixbus 32C och vanliga Mixbus.

Här är till exempel min videodator en hackmac som rullar på Sierra och bygger på ett Gigabyte Z270 kort med ett gtx 1080 och Thunderbolt. Har till och med en TB dockningsstation för hårddiskar både SSD och HDD så det händer lite när man skyfflar filer.

Kör mest internet och Davici Resolve och i Resolve finns ju numera även Fairlight inbyggt i programmat så nog är jag förberedd med nyare audioprogram än Logic 9 men frågan är om man behöver dom.

Tror jag måste ha en Imac Pro såg dom hade en för 140 000 spänn men då får jag ändå köpa till Logic, lite snålt va?

• Haha 1

Jag kommer ihåg när jag körde Logic 6 på en Powermac G4: det var tider det! En jävligt bra version av Logic vill jag minnas. Fast mac os 9 kraschade ju rätt hårt ibland.

När jag kollar på nätet så är det ju nästan bara buggfixar i uppdateringen så varför i hela fridens dagar gör dom aldrig färdigt skiten innan det släpps? Det är samma visa vid varje släpp och det spelar ingen roll om det är appar eller själva oset snacka om oändlig loop.

Ja ibland var det faktiskt bättre förr på riktigt om inte annat så delvis :D

Jo fast buggfritt blir det ju aldrig. Det är för många parametrar och många användare/setups.

Han som uppfann hjulet (eller hon) var säkert inte nöjd förrän "Hjulet" 2.03 eller nåt sånt.

Ja även på mac sidan tydligen så vi får stå ut :D 

over and out