Jump to content
Annons

Två hörlurar samtidigt?


Fismumriken

Recommended Posts

Hur löser man detta? Räcker det att köpa en adapter som delar utgången? Har ett quad capture ua-55 interface med en hörlursanslutning.

Ska nämligen spela in lite musik med en kompis. Och då mina monitorer är i samma rum som mikrofonen så blir det lite jobbigt när han ska sjunga och jag sitta vid kontrollerna. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
1 hour ago, Fismumriken said:

Hur löser man detta? Räcker det att köpa en adapter som delar utgången? Har ett quad capture ua-55 interface med en hörlursanslutning.

Ska nämligen spela in lite musik med en kompis. Och då mina monitorer är i samma rum som mikrofonen så blir det lite jobbigt när han ska sjunga och jag sitta vid kontrollerna. 

Du klarar dig på en vanlig splitter. Men då hör ni samma mix.

Tänk nu bara på att använda 2 likadana hörlurar så ni har samma volym. Eller att de har samma typ av specar

Skärmavbild 2019-07-03 kl. 01.08.56.png

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...
5 minuter sedan, pop53 said:

Båda är bra lösningar och själv har jag Behringers lilla 4 kanals för några 100 lappar

 

https://www.gear4music.se/sv/PA-DJ-and-belysning/Behringer-MicroAMP-HA400-Horlursforstarkare/6M0

Nått liknande jag har också! Kommer inte ihåg märket men nått billigt är det iaf. Funkar toppen 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...