Jump to content
Annons

Gärna lite feedback om ni har tid.


Recommended Posts

Annons

Snygg låt, är det EastWest choir med wordbuilder?

Det jag kan anmärka på är bl a artikulationen på stråkarna i "introt", tycker de har för kort (typ noll) release time. Låter avhugget och onödigt dramatiskt.

Fioler brukar hamna lite till vänster, och de andra stråkarna lite till höger om jag inte minns fel? Kändes aningens tomt på vänstersidan ibland, men annars snygg stereomix.

Saknade också mer tryck och efterklang i slagverken mot slutet. Smaksak, eller så fick det inte plats i mixen när volymen drar på.

Hörde nåt annar konstigt arr-mässigt men har svårt att hitta tillbaks på luren 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker att du fått till ett vackert tema där som du varierar på ett bra sätt och med fina övergångar mellan instrumenten och bra dynamik. Om jag ska komma med någon typ av konstruktiv kritik tycker jag att din synth pad i början av stycket kanske skulle ha kunnat ersättas med akustisk bas för att göra inledningen lite mindre syntetisk och mistlurslik. Men sammanfattningsvis tycker jag att stycket fungerar riktigt bra som episk filmmusik.

Link to comment
Dela på andra sajter

Först och främst tack för väldigt bra feedback från er båda! 

Ni har helt rätt i det ni påpekar. Jag hade väldigt svårt att få till början av låten så det är nog därför det låter torrt och avklippt. Jag experimenterade med att förlänga release men fick aldrig det att låta bra. Även att stråkarna låter kraftigt på  ena sidan kan nog vara mina hörlurar som inte är av kvalité 🙂

Jag skall absolut ha allt detta i åtanke när jag påbörjar nästa låt!

Tack än en gång!

Link to comment
Dela på andra sajter

Skön och uppfriskande annorlunda låt här på forumet. Håller med att det känns plast och lite torrt i början men det känns som om låten berättar något. Gillar inte snutten efter 3:30 pukan, den tjänar väl som övergång till kören men känns otydligt. ... jobbar gärna vidare på den ... ROCK ON !

Link to comment
Dela på andra sajter

32 minutes ago, Vonboff said:

Först och främst tack för väldigt bra feedback från er båda! 

Ni har helt rätt i det ni påpekar. Jag hade väldigt svårt att få till början av låten så det är nog därför det låter torrt och avklippt. Jag experimenterade med att förlänga release men fick aldrig det att låta bra. Även att stråkarna låter kraftigt på  ena sidan kan nog vara mina hörlurar som inte är av kvalité 🙂

Jag skall absolut ha allt detta i åtanke när jag påbörjar nästa låt!

Tack än en gång!

Googla på hur du mixar en orkester, du vill ju ha olika pans på grejerna för att få rymd i det 🙂 Gäller bara att hitta en bra balans för de som lyssnar i lurar.

Misstänkte att det var releasen som var krånglig att få till. Ett knep är att automatisera ett low pass filter som mjukar ut ändarna. Det blir lite knöligare om det är stycken som går in i varandra, du vill ju t ex inte ha ett LPF på 200hz precis när nya stråkar kommer in. Då får du göra separata spår för varje ackord 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, candybag said:

Googla på hur du mixar en orkester, du vill ju ha olika pans på grejerna för att få rymd i det 🙂 Gäller bara att hitta en bra balans för de som lyssnar i lurar.

Misstänkte att det var releasen som var krånglig att få till. Ett knep är att automatisera ett low pass filter som mjukar ut ändarna. Det blir lite knöligare om det är stycken som går in i varandra, du vill ju t ex inte ha ett LPF på 200hz precis när nya stråkar kommer in. Då får du göra separata spår för varje ackord 🙂

Jag har redan så många automations på varje instrument för volym och filter. Även pitch på ett par 🙂 

Jag har nog tyvärr uppnått min dators kapacitet av vad den klarar av. Varje gång jag ändrar något i projektet så närmar den sig sin död 😄 

Har även redan separata kanaler för varje instrument så kanske skall kolla om jag ska bounce’a ut någon av dem. 

Du har även helt rätt i att det är Eastwest hollywood orchestral! 

Tack igen för allt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Gillar skarpt! Men som första inlägget säger så låter stråkarna lite avhugget med kort release 🙁

Det Ställe svårt att få till bra stråkar. Men annars lägret det riktigt bra.  Lyssnar f.n i mobilen så stereobilden försvinner.  Men finns lite är jobba på, tycker att det saknas lite "högre" stråkar på vissa ställen enligt mitt tycke.  Men väldigt bra upplägg hur det"låter". 😎👍🤘

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...